Vágólapra másolva!
Pont annyi időt vesztett a kerékcserékkel, mint amennyivel Rosberg mögött ért célba, de a kármentéssel így is elégedett. Mindettejüknek vigyáznia kellett a fékekre.

A Mercedes a szezon nyolcadik versenyén, az Osztrák Nagydíjon idei hatodik kettős győzelmét aratta, pedig Nico Rosberg a 3., Lewis Hamilton pedig csak a 9. helyről indult, miután a Williamsek tizenegy év után először meghódították az első rajtsort. A sikerüket leginkább az biztosította, hogy mindkétszer ők cseréltek kereket előbb, de meglógniuk ezúttal nem tudtak az üldözőiktől, amiben az is szerepet játszott, hogy kímélniük kellett a fékeket.

„Agresszív taktikát választottunk: a Williamseknél korábban álltunk ki a bokszba, ez remekül bevált"- mondta Rosberg, aki idén harmadszor állhatott fel a dobogó tetejére. „A fékekre vigyáznunk kellett, ez a versenyen végig komoly feladat volt, de számomra ma ezen a téren is minden tökéletesen alakult. A hétvége előtt azt tűztem ki célul, hogy növeljem az előnyömet a világbajnokságban, és ez sikerült is."

Hamilton lemaradása annak ellenére 29 pontra nőtt, hogy feltornázta magát a 2. helyre, miután az időmérőn egy vezetői hiba miatt – a 2-es kanyarnál a szokásosnál tíz méterrel később, keményebben, és épp egy huppanón lépett a fékre – a szokásosnál hátrébb végzett. A rajtja azonban fantasztikusan sikerült.

Hamilton a körülményekhez képest elégedett volt a 2. hellyel Forrás: AFP/Samuel Kubani

„Úgy lőttem ki, mint egy rakéta – a startjaimon egész évben keményen dolgoztunk, és ez egyike volt a legjobbaknak. Erre nem lehet bazírozni, de most sikerült mindig tökéletesen helyezkednem, így az első kör végére már negyedik voltam" – magyarázta. „A stratégiám bevált, annak köszönhetően jöhettem fel a második helyre. Aztán megpróbáltam nyomást gyakorolni Nicóra, ő azonban nem hibázott, ezért előzésre nem nyílt esélyem."

Hamilton 1,9 másodperccel Rosberg mögött ért célba, és pontosan ennyit vesztett a bokszban: a kerékcseréi rendre 3,5/4,0 másodpercig tartottak, míg Rosberg autóján 2,6/3,0 másodperc alatt végeztek a Mercedes szerelői. „Nem tudtam, hogy ennyi időt buktam. Azt éreztem, hogy a kiállásaim nem voltak gyorsak, de talán rosszul álltam be az autómmal" – mondta Hamilton. „Utána kell járnunk, mert természetesen bosszantó ennyi időt veszteni, miközben a pályán mindent megtesz az ember, hogy nyerjen egy-két tizedet."

A Mercedesnél ugyanakkor később megerősítették, hogy Hamilton az első alkalommal túlcsúszott a garázs előtt, a másodikkal pedig az egyik kerekét óvatosan kellett feltenni, mert a fékdobról észrevették, hogy megsérült. Ráadásul másodszorra annak ellenére engedték őt előbb kiállni Valtteri Bottas megelőzése érdekében, hogy Rosberg haladt elöl, a protokoll szerint tehát neki lett volna joga korábban kereket cserélni.

„A tegnapi időmérőn történtek után a mai nap a kármentésről szólt számomra, ezért elégedett vagyok a 2. hellyel" – ismerte el Hamilton. „Péntek óta gyors voltam, ezt azonban nem tudtam kihasználni, úgyhogy azt hiszem, másodiknak lenni egy rossz hétvégén jó eredmény."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!