Vágólapra másolva!
A spanyol örül, hogy elismerik a gyengélkedő Ferrariban nyújtott teljesítményét, de így sem elégedett az eredményeivel. Räikkönent Ausztriában is számos probléma hátráltatta.

A hosszú egyenesekkel tűzdelt osztrák pályán a várakozásoknak megfelelően a Mercedes motoros autók uralták a versenyt: az első 7 helyen célba érő pilóták közül hatan használták a németek erőforrásait, csak a ferraris Fernando Alonso tudott befurakodni közéjük az 5. helyre. A spanyol úgy érzi, mindent kihozott az autójából a Red Bull Ringen, a látható javulás ellenére a Ferrarinak esélye sem volt a dobogós helyezésekért harcolni.

„Szerintem ez volt idei legjobb versenyem – úgy végeztem 18 másodperccel a Mercedesek mögött, hogy a Safety Cart egyszer sem kellett a pályára küldeni, és semmilyen incidens nem történt” – magyarázta a 4. helyről induló spanyol, aki már a rajt után elveszített egy pozíciót Lewis Hamilton ellen. „Lehetetlen volt őt magam mögött tartanom. Ennél jobban ma nem szerepelhettünk volna, hiszen az első négy helyen célba érő autók gyorsabbak voltak a miénknél, ezért meg is érdemelték, hogy előttünk végezzenek.”

A spanyol ennek ellenére úgy érzi, a Ferrari javulni tudott Ausztriában. „Az egész versenyen keményen hajtottunk, és semmilyen problémával nem szembesültünk. Ezt jelenti, hogy kis lépésenként fejlődünk, de persze még mindig nagy a lemaradásunk” – mondta a kétszeres világbajnok, aki úgy érezte, mintha „71 időmérős kört” kellett volna futnia a versenyen.

Alonso tartja a 4. helyét a bajnokságban Forrás: AFP

Noha Alonso még csak egyszer állhatott dobogóra, az idei évben is az egyik legjobban teljesítő versenyzőnek tartják őt, hiszen a gyengélkedő Ferrarival is képes jó eredményeket elérni, és a világbajnokságban továbbra is a 4. helyen áll. Az első nyolc futamon 60 ponttal szerzett többet, mint Kimi Räikkönen, és a tabellán 8 hely választja el a csapattársától. A spanyol elismerte, hogy jól esnek neki a dicsérő szavak, de ez nem kárpótolja őt az eredménytelenségért.

„Persze elégedettséggel tölt el, hogy mindenki azt gondolja, a legjobb formámat hozom a versenyeken. A többi versenyzőtől, a csapatfőnököktől és a rajongóktól is sok tiszteletet kapok a teljesítményem miatt” – mondta. „De én jobban szeretném, ha tisztelet helyett inkább több trófeát nyernék.”

Alonso nem tulajdonított nagy jelentőséget annak, hogy a verseny utolsó szakaszában egyre közelebb került a Mercedes motoros autókhoz. „Szerintem ez csak véletlen volt” – nyilatkozta. „Pérez egy kicsit lelassította az előttem haladó csoportot, ezért sikerült felzárkóznunk. Egyre jobban közelítettem (Felipe) Massához, de amikor utolértem, el tudott húzni előlem. Az első körben Hamilton is könnyedén elment mellettem.”

Kimi Räikkönen az Osztrák Nagydíjon is végig küzdött az autójával, és csak az 1 pontot érő 10. helyen tudott célba érni. A finn elmondta, szombaton változtattak az autóján a javulás reményében, de nem sikerült eltalálniuk a helyes irányt. „Megint küszködtem az autóm kezelhetőségével” – mondta. „A rajtnál előreléptem egy helyet, de a második körben rögtön problémákkal szembesültem a túlmelegedő fékjeim miatt, ezért le kellett lassítanom.”

A Ferrarin ráadásul a vártnál jobban szemcsésedtek a szuperlágy gumik az első etapban, és Räikkönen sokat veszített azzal, hogy a csapat későn hívta ki a bokszba. „Addigra már teljesen elhasználódtak az abroncsaim, a kiállás előtti körömben 2 másodpercet veszítettem” – magyarázta. „Nyilvánvaló, hogy előbb ki kellett volna állnunk.”

Räikkönen ettől függetlenül egyetért Alonsóval abban, hogy a Ferrari folyamatosan fejlődik. „A szezon elejéhez viszonyítva tényleg javultunk, de még így is rengeteg munka vár ránk, hiszen a tempónk nem teszi lehetővé, hogy a legjobb helyekért harcoljunk.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!