Vágólapra másolva!
Monisha Kaltenborn szerint a héten megszavazott költségcsökkentési intézkedések nem sokat változtatnak majd a csapatok helyzetén. Horner nem érti az elégedetlenkedést, szerinte az istállók egyöntetűen szavazták meg az új szabályokat.

A Forma-1-es csapatok évek óta próbálnak olyan szabályokat kidolgozni, amelyekkel valóban hatékonyan tudják csökkenteni az istállók költségeit. Abban mindenki egyetért, hogy a túlzott költekezésnek véget kell vetni, a pénzügyi gondokkal küzdő kisebb istállók és az élcsapatok elképzelései azonban rendszerint különböznek egymástól.

A csapatok a héten új szabályokat fogadtak el a költségcsökkentés jegyében: 2015-ben négyről kettőre csökkentik a szezon közbeni tesztek számát, a téli felkészülés kizárólag Európában zajlik majd, és a szélcsatornában tölthető idő mennyiségét is korlátozzák. A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn azonban úgy véli, a legújabb változtatások sem csökkentik majd jelentősen a csapatok terheit. Szerinte sokkal radikálisabb megoldásokra lenne szükség, például a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által már tavaly elfogadott költségplafonra, amit a Stratégiai Munkacsoportban résztvevő istállók utólag mégis megvétóztak.

A Saubernek nagy szüksége lenne a költségek csökkentésére Forrás: AFP

„Jelenleg egy kicsit zavaros a helyzet, legalábbis az én értelmezéseim szerint” – nyilatkozta Kaltenborn az FIA pénteki sajtótájékoztatóján. „A Motorsport Világtanács tavaly eldöntötte, hogy a költségcsökkentést tekintik céljuknak, és a költségplafon elvét is elfogadták. Ennek bevezetésével az FIA-t bízták meg” – magyarázta. „Azóta viszont más csoportok másféle döntéseket hoztak, amelyek teljesen más irányba viszik a sportot.”

Kaltenborn elmondta, nem igazán tudja, hogy a Stratégiai Munkacsoportból kimaradó öt istálló – a Sauber, a Force India, a Toro Rosso, a Caterham és a Marussia – mit tehetne a költségek csökkentéséért. „Megkértek minket, hogy álljunk elő olyan javaslatokkal, amelyekkel fenntarthatóan korlátozhatjuk a csapatok kiadásait, miközben továbbra is a versengést helyezzük előtérbe” – mondta a csapatfőnök. „Ezt meg is tettük, de semmire sem mentünk vele. Kíváncsi vagyok, mit fog tenni most az FIA, és hogyan fogják irányítani a Forma-1-et.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy érzi, a kisebb istállóknak nincs okuk a panaszra. Szerinte jelentős költségcsökkentést lehet elérni a héten megszavazott változtatásokkal, amelyeket ráadásul az összes csapat elfogadott. „Minden istálló képviselője ott ült az asztalnál, és mindenkinek megvolt a lehetősége, hogy a javaslat ellen szavazzon. A változásokat azonban egyöntetűen elfogadta minden csapat.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!