Vágólapra másolva!
De tényleg nyitottak rá, hogy később saját hajtásláncot építsenek. Az Osztrák Nagydíjra új benzint is kapnak.

A Red Bull Racing tanácsadója, Helmut Marko azt állítja, a csapat jövőre még annak ellenére is biztosan kitart a Renault mellett, hogy a francia gyártó motorjai az új hibrid turbók első évében egyértelműen gyengébbek a Mercedesénél. „2015-ben biztosan a Renault-val maradunk" – jelentette ki az istálló hazai versenyének helyszínén, a Red Bull Ringen.

Bár merész feltételezésnek tűnik, hogy a Red Bull házon belül építsen F1-es motort magának, Marko ezt a lehetőséget sem zárta ki. „Soha ne mondd, hogy soha! Minden alternatívát megvizsgálunk" – árulta el a Sky Sportsnak. Szerinte Ausztriában „sok jó képességű, a motorokra szakosodott cég van." Kiemelte közülük a Renault számára a turbófeltöltőket készítő Panklt, amelynek központja a spielbergi pályától mindössze 30 kilométerre, Bruckban található. A Bild ráadásul úgy tudja, hogy a Red Bull már többet meg is környékezett a Mercedes F1-es motorprogramján dolgozó szakemberek közül.

Az istálló az Osztrák Nagydíjra új, állítólag kifejezetten sok lóerőt érő benzint kap a Totaltól, a Renault azonban a fejlesztési korlátozások miatt az idén már nem alakíthat jelentősen a hajtáslánc hardverén. „Nem arról van szó, hogy lemondtunk erről az évről, csak a (következő év előtt) sokkal nagyobb fejlesztési szabadságunk lesz" – célzott a cég programját a pálya mellől irányító Rémi Taffin arra, hogy a szezonok között egy meghatározott kvótarendszer szerint át lehet építeni a motorok bizonyos részeit.

„Tudjuk, hogy min akarunk változtatni" – tette hozzá. „A motor egyes részein javítanunk kell, ez azonban nem fog menni két-három hónap alatt."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!