Vágólapra másolva!
Szerinte ellehetetlenítheti a csapatokat, hogy hamarosan le kell állítani a hajtásláncok hardverének fejlesztését.

Az idén bevezetett új hajtásláncokat már februárban homologizálták, de egy meghatározott kvótarendszer szerint az egyes idények között még 2020-ig változtatni lehet bizonyos részeiken. Az érdemi fejlesztésük viszont már korábban lezárul, és Adrian Newey úgy véli, ez rögzítheti a csapatok közötti erőviszonyokat is.

„A jelenlegi szabályrendszer túlságosan a motorokra koncentrál" – mondta a Red Bull technikai igazgatója. „A befagyasztásuk a következő tizennyolc hónapban progresszív módon történik, és nagy veszélyt rejt magában, mert utólag kiderülhet, hogy valamelyik gyártó előnyre tesz szert. És ha az előnye rögzül, a többieknek mit kellene tenniük? Adják fel?"

„Ez nem tűnik különösebben biztató helyzetnek. Az a véleményem, hogy a szabályokat alapjaikban újra kellene gondolni."

Newey az idén már többször panaszkodott a hajtásláncokra, miután az elmúlt években a pályát uraló Red Bull jelentős részben azért vesztette el a vezető pozícióját, mert motorszállítója, a Renault kezdeti nehézségekkel küszködött, és eleve lemaradt a rivális Mercedestől. Bár a motorok fejlesztését már a V8-as korszakban, 2006 és 2013 között is befagyasztották, akkor ez nem okozott különösebb gondokat, mivel az egyes erőforrások teljesítménye között nem volt akkora eltérés, hogy az érdemben befolyásolja az erőviszonyokat.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!