Vágólapra másolva!
Szerintük nem feltétlenül csökkennének a költségek az egyetlen pénteki edzés bevezetésével, és a szerényebb létesítménnyel rendelkező csapatok komoly hátrányba kerülhetnének miatta. Paddy Lowe szerint létezik olyan megoldás, ami mindenkinek jó.

Pénteken derült fény arra, hogy a Stratégiai Munkacsoportban szavazati joggal bíró hat istálló – a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Lotus és a Williams – megegyezett abban, hogy a következő idénytől kezdve csak egy szabadedzést rendezzenek péntekenként a jelenlegi kettő helyett. A 90 perces gyakorlásra késő délután, 17 órától kerülne sor. Az istállók azért szeretnék megváltoztatni a pénteki edzésnap struktúráját, mert szerintük ezzel jelentősen csökkenteni tudnának a költségeken.

A Stratégiai Munkacsoport döntéseiből kimaradó kisebb csapatok azonban nem biztosak benne, hogy ezzel a megoldással valóban jobban járnának anyagilag, sőt egyesek kifejezetten ellenzik az edzésidő csökkentését. „A Force India szempontjából ez egyáltalán nem minősülne költségcsökkentésnek” – jelentette ki a Force India technikai igazgatója, Andrew Green.

„Mi mindig arra használtuk az első szabadedzést, hogy lehetőséget adjunk néhány új versenyzőnek, ami bevételi forrást is jelent számunkra. Meglehetősen nagy csapás lenne, ha ezt elveszítenénk, és a technikai felkészültségünket is befolyásolná. Nem hiszem, hogy ezt költségcsökkentésnek lehet nevezni.”

A Saubernek szüksége van a pályán töltött időre Forrás: AFP

A Sauber technikai igazgatója, Giampaolo Dall’ara is egyetért abban, hogy kisebb csapatoknak szükségük van a két pénteki edzésre. „Azt nem tudom, hogy a költségek csökkennének-e, mert ez nem a szakterületem. Technikai szempontból azonban elmondhatom, hogy a hozzánk hasonló istállók számára rendkívül értékes a pályán töltött idő” – magyarázta. „A szimulátorban végzett munkánk korlátozottabb, mint más csapatoké, ezért nekünk nagyon fontos, hogy a pályára tudjunk hajtani.”

A Mercedest irányító Paddy Lowe azonban úgy gondolta, olyan megoldást is lehet találni, amely az összes csapat előnyére válik. „Szerintem azt kellene elérnünk, hogy jelentősen csökkentsük az autók terhelését a hétvége során, és ezzel együtt az alkatrészek elhasználódását is lelassítsuk. Ez főleg a hajtásláncok esetében fontos, mert ez jelenti az egyik legnagyobb kiadást minden csapat számára, a kisebb csapatokat pedig különösen megterheli” – magyarázta a brit, aki hozzátette, a terv részleteit még ki kell dolgozniuk, és ha a kisebb csapatok továbbra is ellenkeznek, átgondolják az elképzelést.

A Forma-1-be beszállni készülő Gene Haas közben hivatalosan is megerősítette, hogy az FIA-tól kapott nevezési jog ellenére 2015-ben még nem vesz részt a bajnokságban a csapatával. Az új amerikai istálló így 2016-ban debütál majd, hogy több idejük legyen felkészülni a kihívásra. A leendő csapatfőnök, Günther Steiner közben nem zárta ki, hogy a NASCAR-ban Haas alakulatánál induló versenyzőnő, Danica Patrick is csatlakozik az istállóhoz. Bár Günther szerint Patricknak nincs több esélye az állásra, mint másoknak, „semmi sem lehetetlen.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!