Vágólapra másolva!
Úgy véli, Monacóban pontot is szerezhetett volna, ha Jules Bianchi egy sportszerűtlen manőverrel nem tesz kárt az autójában. Szerinte még nem lefutott a konstruktőri bajnokság 10. helyéért zajló verseny.

Kamui Kobajasi a Monacói Nagydíj után megfogadta, hogy a jövőben sokkal agresszívabban bánik majd a vetélytársaival a pályán zajló küzdelmek során. A japán még a verseny után két héttel sem tudta megemészteni, hogy Jules Bianchi egy kemény manőverrel elment mellette a Rascasse kanyarban. Az előzés során a két autó többször összeért, és Kobajasi Caterhame megrongálódott. A japán úgy véli, a 9. helyével 2 pontot szerző Bianchi előtt végezhetett volna, ha a francia kesztyűsebb kézzel bánik vele.

„Azt hiszem, mindenki látta, mi történt – ha én ugyanezt tettem volna például Lewis (Hamiltonnal), akkor biztosan megbüntettek volna” – mondta az Autosportnak. „Nem teljesen világos, ő miért úszta meg, hiszen amikor belémfordult, az autója még félig az enyém mögött volt. Egyszerűen letolt a pályáról.”

„Amikor egymás mellé értünk, megint leszorított, és nem hagyott nekem helyet. Ha ezt megengedik, akkor tudom, mit kell tennem legközelebb – pedig eddig megpróbáltam sportszerűen versenyezni.”

Kobajasi elárulta, az ütközés nem csak a Caterham kasztnijában okozott kárt, hanem a felfüggesztését is tönkretette. „Fékezés közben nem tudtam egyenesen tartani az autót, és az egyenesekben is ez történt” – panaszkodott. „Veszélyes pillanat volt.”

Kobajasi nem érti, miért nem büntették meg Bianchit Monacóban Forrás: AFP

A Caterham a Marussiához hasonlóan az ötödik idényét teljesíti a Forma-1-ben, de pontot még egyszer sem sikerült szerezniük. Ennek ellenére Kobajasi úgy gondolja, még elcsíphetik a konstruktőri bajnokság 10. helyét, ha nekik is lesz egy szerencsés futamuk. „Ha lesznek még őrült versenyek, akkor lehetséges, hiszen általában előttük érünk célba” – utalt a Marussiára. „Persze nem tagadom, hogy sokat javultak. Spanyolországban és Monacóban is nagyszerű munkát végeztek, de a futamokon továbbra is harcolhatunk ellenük. Még van esélyünk.”

Kobajasihoz hasonlóan Max Chilton is úgy érzi, hogy pontszerző helyen tudott volna célba érni, ha az első Safety Car-fázis alatt nem ütközik össze Kimi Räikkönennel. A Marussia akkor találta el a Ferrari hátulját, amikor a körét szerette volna visszavenni. Chilton azt hitte, hogy a finn észreveszi az előzési szándékát, de Räikkönen nem engedte el őt.

„Amikor az első kanyarba értem, megkérdeztem a mérnökömet, hogy mikor előzhetjük meg az előttünk álló autókat” – magyarázta a brit. „A Casino kanyarhoz érve a mérnököm engedélyt adott az előzésre. A kanyar kijáratánál Kimit követtem, majd a pálya jobb oldalán maradtam egészen a Mirabeau-ig, miközben ő a bal oldalon volt. Nem arról volt szó, hogy hirtelen szúrtam be mellé – csak megmutattam neki az autóm orrát. Szerintem túl későn fordult be a kanyarba, pedig azt hittem, látott engem, és elenged.”

Chilton úgy gondolja, semmit nem tehetett volna az ütközés elkerüléséért. „Legközelebb is így cselekednék” – mondta. „Azt hittem, Kimi nyitva hagyta nekem az ajtót, de nem látott engem. Kicsit bosszantó volt.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!