Vágólapra másolva!
Jelentősen nőhet a csapat bevétele, ha idén is sikerül legalább a 10. helyen végezniük a konstruktőri bajnokságban. Tony Fernandes tagadja, hogy el akarja adni a Caterhamet.

A Forma-1 egyik legkisebb csapata, a Marussia anyagilag is nagyon jól járhat azzal, hogy 2010-es debütálásuk óta először az idei Monacói Nagydíjon végre sikerült pontszerző helyen célba érniük. Jules Bianchi két pontjával rögtön a 9. helyre ugrottak előre a konstruktőri tabellán, a Caterham mellett ugyanis a Sauber is pont nélkül áll az idei szezonban. Bár a svájciakat így is nehéz lenne az idény végén legyőzniük, komoly esélyük nyílt arra, hogy zsinórban másodszor a Caterham előtt végezzenek a bajnokságban. Ez pedig azt jelentené, hogy az eddigieknél jóval nagyobb arányban részesülnének az év végi pénzdíjakból.

A csapatoknak kiutalt összegek nem csak az aktuális évben elért eredményektől függenek, a hosszabb távon jól teljesítő istállók több pénzre számíthatnak. Azzal, hogy a Marussia tavaly megszerezte a 10. helyet a bajnokságban, még csak a legjobb tíz csapat mindegyikének kijáró, 2-es kategóriájú díjazásban részesült. Ha viszont idén is sikerül legalább egy istállót megelőzniük, az 1-es kategóriájú pénzdíjat is kiérdemelnék. Egy újabb 10. hely esetén ez körülbelül 30 millió dollárnyi plusz bevételt eredményezne, ha pedig megtartanák a jelenlegi 9. pozíciójukat, 40 millió dollárnyi extra jutalomban részesülnének.

A Marussia sportigazgatója, Graeme Lowdon fontosnak tartja, hogy a csapat a pontszerzés ellenére se bízza el magát, hiszen 2012-ben is túl korán örültek: az idényzáró Brazil Nagydíj utolsó köreiben még ők álltak jobban, de a futam legvégén a Caterham elhalászta előlük a konstruktőri 10. helyet. „Végül csak az számít majd, hogy az utolsó futam leintése után milyen pozícióban leszünk” – mondta Lowdon. „A 2012-es brazil verseny óta tudjuk, hogy az utolsó körben is megváltozhat minden.”

Komoly pénzjutalmat hozhatnak Bianchi pontjai Forrás: AFP

A sportigazgató egyébként nem is a pontszerzésnek örül a legjobban, hanem annak, hogy a csapat valóban sokat fejlődött a Spanyol Nagydíj óta. „Nagyon hasznos munkát végeztünk Spanyolországban, sokat tanultunk az autónkról” – utalt Lowdon a kétnapos barcelonai tesztre. „Gyorsabbá tettük az autónkat, és ez nagyszerű érzés.”

Lowdon bizonytalan a csapat kanadai esélyeivel kapcsolatban, mert "Montreal egy különleges pálya, és nekünk nincsenek forrásaink ahhoz, hogy erre az egy versenyre külön fejlesszük az autónkat.” Bianchi is tisztában van vele, hogy ezentúl sem fognak minden versenyen ponton szerezni, de úgy érzi, a Sauberrel képesek felvenni a harcot. „Szerintem nagyon közel járunk hozzájuk. Továbbra is nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy javuljuk – majd kiderül, sikerül-e megvernünk őket.”

A Marussia jó szereplése komoly bajba sodorhatja a gyengén teljesítő Caterhamet. A szintén 2010-ben debütáló istálló az első években rendre jobb volt a Marussiánál, most viszont sorozatban másodszor kaphatnak ki tőlük. Ez azt jelentené, hogy jövőre nekik kellene beérniük a 10 millió dollárnyi, 3-as kategóriájú jutalompénzzel. Mivel az istálló jelenleg is anyagi gondokkal küszködik, sokak szerint egy konstruktőri utolsó hely az F1-es szereplésüket is veszélyeztetné. Az utóbbi hetekben ráadásul olyan híresztelések is napvilágot láttak, melyek szerint a tulajdonos, Tony Fernandes el akarja adni a Caterham Group nevű vállalatcsoportot, amelybe az F1-es istálló is beletartozik.

A Monacói Nagydíj után azonban Fernandes kijelentette, hogy nem igazak a híresztelések. „A Caterham Group nem eladó” – szögezte le. „Tetszik nekünk, amit kiépítettünk, és további befektetők után kutatunk – ugyanúgy, ahogy az AirAsia kezdeti szakaszában is tettük” – utalt a légitársaságára.

„Igaz, hogy folyamatosan kihívásokat támasztunk magunk elé, és fontos döntéseket kell hoznunk, legyen szó akár a szervezetünkről, akár a csoporton belüli projektekről” – tette hozzá. „De ez normális az üzleti életben, és nem jelenti azt, hogy el akarjuk adni a vállalatot.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!