Vágólapra másolva!
A Mercedes által kipróbált trombitakipufogó nem vált be, de az FIA nem adja fel, a silverstone-i teszten újabb megoldásokat vethetnek be.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) annak ellenére is tovább próbálkozik az F1-es turbómotorok hangosabbá tételével, hogy a barcelonai teszten kipróbált kipufogók nem jelentettek megoldást a helyzetre. A szívómotoroknál lényegesen halkabb erőforrások hangjára rengeteg panasz érkezett az idény kezdete óta, ezért az FIA kötelességének érzi, hogy javítsanak az akusztikus élményen. A Mercedes a múlt heti, barcelonai teszten egy trombitaszerűen kiszélesedő kipufogót próbált ki, de Nico Rosberg szerint ez a megoldás szinte semmilyen változást nem eredményezett.

A trombitakipufogó ráadásul a kinézete miatt is sokakból ellenszenvet váltott ki. „Egy régi gramofonra emlékeztetett” – nyilatkozta Sebastian Vettel, aki idén már több alkalommal is kritizálta a túl halk motorokat. „Nem túl szép látvány.”

Az FIA ezért akusztikus mérnökök bevonásával tovább dolgozik egy működő megoldás kifejlesztésén, ennek kipróbálására azonban valószínűleg a nyár közepéig várni kell. A következő szezon közbeni tesztre ugyanis a júliusi Brit Nagydíj után, Silverstone-ban kerül sor. Ha viszont addigra sem állnak elő egy működő elképzeléssel, akkor jó eséllyel az idény végéig várni kell a módosításokra.

Bár a szurkolók közül sokan továbbra is morgolódnak, a Forma-1-en belül egyre többen érzik úgy, hogy nem kell mesterséges módszerekkel felhangosítani a motorokat. Jean Todt a múlt héten úgy nyilatkozott, hamarosan lecsendül a motorhangok körüli felhajtás, az emberek egyszerűen elfeledkeznek majd a témáról.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!