Vágólapra másolva!
Massa javítani akar az autók mechanikai tapadásán, és szerinte ez lehetne az egyik megoldás, de akár a lágyabb abroncsok is alternatívát jelenthetnek.

Felipe Massa kifejezte aggodalmát, hogy a monacói pályán a korábbinál nehezebb lesz elkerülni az autókkal a palánkokat: egyrészt nehéz kordában tartani őket a megnövekedett nyomaték miatt, másrészt a Pirelli idei gumijai nem tapadnak elég jól. A Williams brazil versenyzője úgy véli, az utóbbi feltételen lehetne javítani annak érdekében is, hogy a más autókat követő pilóták könnyebben tudjanak előzni.

"A Forma-1 túlságosan aerodinamikai központú, ezért véleményem szerint vizsgálni kellene, hogyan javíthatnánk a mechanikai tapadáson" - mondta. "Mert lehetne javítani rajta. Régen hatalmas gumik voltak, s bár nem kellene akkorákat használni most is, hasznos lenne növelni a méretüket."

Az idei évtől keskenyebbek az első szárnyak, és betiltották a hátsó szárny alatti összekötő légterelőt is, ám Massa szerint ez nem sokat ér. "A probléma az, hogy a szabályok megváltoztatásával csökkentették az aerodinamikai leszorítóerőt, de a mechanikai tapadást úgy hagyták, ahogy volt, ezért semmi sem változott. Továbbra is nehéz követni másokat" - jelentette ki.

Clay Regazzoni a Ferrarival 1975-ben. Akkoriban sokkal nagyobbak voltak a hátsó gumik Forrás: AFP/Stf

Úgy véli, a gumik méretének növelése helyett a keverékek lágyítása is megoldás lehetne. A Caterham pilótája, Kamui Kobajasi egyetért vele. "Az abroncsok túlságosan kemények. Olyanok, mintha kőből lennének, márpedig így nehéz vezetni" - mondta.

Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke ugyanakkor nem érzi vészesnek a helyzetet, különösen azok után, hogy tavaly rengeteg kritika érte a Pirellit pont amiatt, hogy nagyon lágy gumikat gyártott. A jelenlegi keverékekkel nincs komoly baja.

"A csapatoknak együtt kell élni ezzel, de lesz lehetőség változtatni jövőre" - mondta. "Mindazonáltal tiszteletben kell tartani a Pirelli álláspontját, hiszen a (turbómotorok által megnövekedett, a hátsó gumik terhelését is fokozó) nyomaték miatt óvatos döntést hoztak."

Hozzátette, hogy nem szabad elzárkózni más megoldásoktól, de a gumikeverékek lágyabbá tételével önmagában javulna az autók mechanikai tapadása.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!