Vágólapra másolva!
A pálya sajátosságai miatt úgy érzi, hogy a címvédő csapat felveheti a küzdelmet a Mercedesszel, a Red Bull és a Renault azonban nem ért vele egyet.

Fernando Alonso már reménytelennek tartja az idei bajnoki címek megszerzését, de a Ferrari számára még elérhetőnek érzi a konstruktőri ezüstérmet. A Mercedes a fölénye alapján a következő futamokon is jó eséllyel pályázhat a kettős győzelemre, a spanyol azonban nem akar feltett kézzel, az első helyről eleve lemondva rajthoz állni.

"Nem mehetünk úgy Monte Carlóba és Kanadába, hogy a harmadik hely a célunk. Való igaz, hogy a bajnokság már a Mercedes kezében van, és nagy az előnyük, de harcolni azért harcolhatunk. Ebben nincs különbség a többi sporthoz, vagy az előző évek versenyzéséhez képest" - nyilatkozta. "Arra gondolva kell Monacóba és Kanadába utaznunk, hogy muszáj jobban teljesítenünk, és javítanunk a formánkon."

A hétvégi Monacói Nagydíj, melyet a hercegség kacskaringós, szűk utcáin rendeznek, papíron kiváló esélyt kínál az ellenfeleknek a Mercedes legyőzésére. Alonso nem számít arra, hogy a Ferrari lehet a szezont uraló csapat legfőbb kihívója, a Red Bullt viszont képesnek tartja erre.

A Red Bull Alonso szerint Monacóban veszélyt jelent a Mercedesre Forrás: AFP/Lluis Gene

"Szerintem az idén Monte Carlo a kevés lehetőség egyike lesz megszorongatni a Mercedest, főleg a Red Bull számára" - mondta. "A kanyarokban nagyon gyors az autójuk, ám az egyenesekben sok időt vesztenek. Monte Carlóban nincsenek (hosszú) egyenesek, szóval a Red Bull itt megszorongathatja a Mercedest."

A címvédő istálló főnöke ugyanakkor nem ennyire derűlátó. "A Mercedes itt nagyon erős volt az előző években, és a versenyzőik is kiválóan szerepeltek itt, tehát papíron ők az esélyesek" - közölte. Tavaly Nico Rosberg megnyerte a versenyt, egy évvel előtte pedig második lett - 2012-ben ráadásul szintén egy Mercedes volt a leggyorsabb az időmérőn, csak Michael Schumacher egy büntetés miatt nem rajtolhatott az élről.

Horner véleményét osztja Rémi Taffin, a Renault mérnöke is, aki a pálya mellől irányítja a vállalat programját. "Csupán azért, mert ez egy különleges pálya, még nem lesz nagy kavarodás a sorrendben" - mondta az Autosportnak. "A Spanyol Nagydíj előtt is sokan azt állították, hogy Barcelonában a kasztni nagyobb súllyal esik a latba, mint a motor, mégis megmaradt a Mercedes előnye."

"Nem hiszem, hogy bármi is változni fog, és igazság szerint ezt nem attól kell várni, hogy épp Monacóba, Montrealba vagy Monzába (az átlagostól eltérő pályákra) megyünk. Egyszerűen fejlődnünk kell."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!