Vágólapra másolva!
A francia pályafutása egyik legnehezebb versenyén van túl, de a problémák ellenére is elégedett a spanyolországi eredményével. Maldonado a gyenge végsebesség miatt nem tudott előrébb lépni.<!--[if !supportLineBreakNewLine]--><!--[endif]-->

Az elmúlt években élcsapatnak számító Lotusnak idén öt verseny kellett várnia arra, hogy egyáltalán pontot szerezzenek, de a Spanyol Nagydíjon végre sikerült a legjobb tíz között végezniük. Romain Grosjean az 5. rajthelyével már az időmérőn is megmutatta, hogy Barcelonában számolni kell velük, és a futamon is úgy tűnt, hogy akár a Ferrarikat is megtréfálhatja. A verseny végére azonban visszaesett a 8. helyre egy bosszantó műszaki probléma miatt.

„Idén sokat kellett küzdenünk a pontszerzésért, és ez ma sem történt másképp, hosszú idők óta ez volt a legnehezebb versenyem” – mondta a futam után a fáradt, de elégedett francia. „Szenzorhibánk volt a hajtásláncban, ami más problémákat is előidézett. Azt hiszem, néha öt, néha hat henger működött az autómban, attól függően, hogy éppen milyen kedve volt.”

A Renault-motor ezért veszített a teljesítményéből, és a végsebesség tekintetében egyébként is gyenge Lotus még jobban küszködött az egyenesekben. Az autóban keletkező problémákon kívül a körülmények sem kedveztek az E22-nek. „Az sem segített, hogy csökkent a hőmérséklet, és a pálya is csúszósabb volt” – utalt a délelőtti esőre. „Összességében viszont büszkék lehetünk arra, amit elértünk. Keményen dolgoztunk, ezért megérdemeljük ezeket a pontokat.”

Grosjean keményen megküzdött a 4 pontért Forrás: AFP

Grosjean úgy véli, a szenzorhiba nélkül „sokkal nehezebben” előzte volna meg őt a két Ferrari, de nem szeretne az elszalasztott pozíciók miatt keseregni. Így is sokkal jobb eredménnyel zárt, mint csapattársa, Pastor Maldonado, aki az utolsó helyről indulva csak a 15. helyen tudott célba érni. Az időmérőn is hibázó venezuelai Marcus Ericssonnal ütközött a rajt után, amiért 5 másodperces stop&box büntetést kapott, és ez meg is határozta a versenye hátralévő részét.

„A tempó tekintetében sikerült előrelépnünk ezen a hétvégén, sokkal versenyképesebbek voltunk, mint amit a 15. helyem mutat” – mondta. „A gyenge végsebességünk miatt azonban nem tudtunk támadni, hiába volt gyorsabb az autónk, mint a körülöttünk lévő versenyzőké.”

„Csalódást keltő a mai eredmény, de eleve hátrányból indultam, mivel a rajtrács végéről kellett rajtolnom” – tette hozzá. „Legalább sikerült célba érnünk, és adatokat gyűjtöttünk a csapatnak, amelyek segíthetnek az autónk továbbfejlesztésében.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!