Vágólapra másolva!
Alonso a tapadás hiányára panaszkodott, és a Pirelli gumiválasztását is túl óvatosnak tartja. Räikkönen a beállításokat próbálgatta a Spanyol Nagydíj pénteki edzésein.

Fernando Alonso mindkét szabadedzésen a 4. helyen végzett a Spanyol Nagydíj pénteki napján, a Mercedesekhez viszont nem tudott egy másodpercen belülre kerülni. A hátránya a délutáni edzésen volt nagyobb, akkor 1,5 másodperccel maradt el Lewis Hamilton idejétől. Alonso szerint a körülmények nem kedveztek a Ferrarinak, és a pálya állapota is rosszabb volt, mint amire számítottak.

„A tapadás nem volt túl jó, és összességében is kicsit jobban küszködtünk, mint máskor. Ennek számos oka volt, például a szokásosnál kevésbé volt felgumizva a pálya” – magyarázta a spanyol, aki tavaly nyert Barcelonában, idén viszont abban sem bízik, hogy felállhat a dobogóra.

Alonso meglehetősen elégedetlen volt a Ferrari pénteki napjával Forrás: AFP

„A leszorítóerőnk is kisebb, mint korábban, ráadásul úgy gondolom, a Pirelli gumiválasztása egy kicsit óvatos volt erre a pályára” – sorolta a Ferrarit hátráltató tényezőket Alonso. A Pirelli a két legkeményebb keveréket vitte el Barcelonába, a délutáni edzéseken főként ezeket próbálgatta a csapat. „Még sok munka vár ránk, ha meg akarjuk találni az ideális balanszot, de megpróbálunk mindent kihozni az autónkból, még ha nem is kedveznek nekünk a körülmények.”

Alonso nem beszélt arról, hogy a Ferrari fejlesztései beváltak-e Barcelonában, csak annyit mondott, hogy az időmérőig „okosan” elvégzett változtatásokra van szükségük. Csapattársa, Kimi Räikkönen ezúttal meg tudta közelíteni a spanyol tempóját, mindkét edzésen körülbelül 2 tizeddel maradt el tőle.

„Ma különösen sűrű napunk volt, hiszen minél több kört próbáltunk megtenni” – nyilatkozta a finn, aki délelőtt a 6., délután pedig az 5. helyen végzett. „Délelőtt különböző beállításokat próbálgattunk, miközben felváltva köröztünk a kétféle hátsó szárnnyal. A második edzésen az időmérőre és a versenyre való felkészülésre koncentráltunk, miközben a Pirelli két abroncsának teljesítményét is összehasonlítottuk.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!