Kötelező érvényűek a direktívák
A vonatkozó direktíva kiköti, hogy a szabványos átfolyásmérő hibája esetén csak az FIA rendelkezhet egy alternatív mérési módszer használatáról. A Red Bull viszont Melbourne-ben önkényesen állt ált arra, de a tárgyaláson úgy védekeztek, hogy erre nyomós okuk volt. „Kizárólag a külső beszállító által készített műszer bizonyítja, hogy a 3-as rajtszámú autóban a benzin átfolyási sebessége túllépte a határértéket" – érvelt a csapat ügyvédje, Ali Malek. „Szerintünk meggyőző bizonyítékokat tártunk a sportfelügyelők elé arról, hogy az átfolyásmérő megbízhatatlanul működött."
„A direktívában is az áll, hogy ha nyilvánvalóan hibásan mér, elfogadható a másodlagos mérési módszerre támaszkodni. Márpedig mi azt állítjuk, hibásan mért, tehát jogunkban állt az alternatív mérésből kiindulni inkább."
Az ICA döntése azonban tisztázta, hogy a direktívák kötelező érvényűek. Ennek azért is van nagy jelentősége, mert ha a Red Bullnak adtak volna igazat, lehetetlenné vált volna az idén bevezetett üzemanyag-használati szabályok betartatása, ami a káosz veszélyével fenyegetett.
„A legfontosabb következtetés a technikai direktívákra vonatkozik, hiszen azokban rögzítették, hogy miként kell bizonyítani a szabályosságot" – mondta Jonathan Taylor, az FIA jogi képviselője. „Mindenki azokhoz az előírásokhoz igazodott, különben ugyanis értelmetlenné vált volna a küzdelem." Taylor hangsúlyozta azt is, hogy az istállók hagyományosan kötelező érvényűnek tartják magukra nézve a technikai direktívákban foglaltakat, ami összecseng a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley néhány nappal ezelőtti kijelentésével.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!