Vágólapra másolva!
Ricciardo szerint már Bahreinben közelebb kerülhetnek a Mercedesekhez, de Vettel ehhez „túl lassúnak” tartja az RB10-et. Az európai versenyekre várják a nagy előrelépést.

Daniel Ricciardo úgy véli, a Red Bull a május elején megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon lehet először képes arra, hogy felvegye a versenyt az idény eddigi részét uraló Mercedesekkel. A címvédő Ausztráliában és Malajziában is a második legjobb istállónak bizonyult, a németek tempójával azonban nem tudtak mit kezdeni.

„Remélem, már ezen a versenyen megtörténik, de inkább arra számítok, hogy Európába visszaérve, Barcelonában leszünk versenyképesebbek. Addigra több idő eltelik, és sokkal több információ áll majd a rendelkezésünkre” – mondta Ricciardo az Autosportnak, amikor arról kérdezték, hogy a Red Bull mikor lesz képes a Mercedes legyőzésére.

„Műszaki és aerodinamikai szempontból elég jó az autónk, ezek a tulajdonságok pedig sokat érnek Barcelonában” – tette hozzá az ausztrál, aki egy kizárás és egy kiesés után egyelőre az utolsó helyen áll a bajnokságban. „Ha addig nem is sikerül előrelépnünk, azon a versenyen már tényleg megmutathatjuk, mire vagyunk képesek valójában.”

Vettel a bahreini egyenesektől tart Forrás: AFP

Ricciardo szerint a Red Bull már Bahreinben is közelebb kerülhet a Mercedeshez, mert a pálya kanyargós belső része kedvezhet az autójuknak, Sebastian Vettel azonban a négy egyenes miatt kevésbé bízik ebben. „Elég trükkös helyzetben vagyunk. Minden pályán vannak egyenesek, és nem titok, hogy a végsebességünket tekintve lassabbak vagyunk a többieknél – túl lassúak ahhoz, hogy felvegyük a harcot a Mercedesszel” – magyarázta. „Túl sok időt veszítünk velük szemben. Ezt persze nem panaszként említem – el kell ismerni, hogy jó munkát végeztek, ezért megérdemlik a jelenlegi helyezésüket.”

Vettel szerint a Red Bull „már most sokkal közelebb van” a csúcshoz, mint sokan gondolták, de továbbra is keményen kell hajtaniuk, ha valóban vissza szeretnének térni az élre. „Még sok területre kell koncentrálnunk, például az autónk teljesítményére és vezethetőségére. Ami a hajtásláncot illeti, a Renault is megfeszített erővel dolgozik, miközben erősebbé próbálja tenni a motort” – nyilatkozta. „Bizonyos szempontból a 2009-es idényre emlékeztet ez az év, amikor úgy döntöttünk, hogy nem használjuk a KERS-t.”

A címvédő úgy véli, az első versenyek alapján még felesleges messzemenő következtetéseket levonni, „bármikor bármi megtörténhet.” „Jelenleg úgy tűnik, elég nagy lépésekben javulunk. Most arra kell ügyelnünk, hogy ezek a lépések nagyobbak legyenek, mint a riválisainké – ebben az esetben valószínűleg beleszólhatunk a küzdelembe.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!