Vágólapra másolva!
A Red Bull főnöke nem tudja, miért pont náluk jelentkeztek eddig a legnagyobb bajok a szabványos eszközökben, de szerinte egyértelmű, hogy a szenzorok a hibásak, nem a csapat.

A két idei versenyből egyiken sem működött jól a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által homologizált, az üzemanyag átfolyási sebességét mérő eszköz Daniel Ricciardo Red Bulljában, s mivel hasonló problémák jellemzően a Renault többi csapatánál fordultak elő még, olyan elméletek születtek, hogy vagy a motorgyártónak, vagy az említett istállóknak lehet köze a meghibásodásokhoz.

Egy elképzelés szerint a Renault-motorok olyan frekvencián produkálnak zajt, hogy ezzel zavarják a rendkívül érzékeny szenzorok működését, míg mások arra gyanakodnak, hogy a hibákban érintett csapatok a könnyebb beépítés érdekében némileg módosítottak mérőeszközökön.

A Red Bullt irányító Christian Horner azonban egyértelműnek tartja, hogy a Gill Sensors által gyártott termékekben van a hiba. Amikor arról kérdezték, hogy csapatát miért sújtotta eddig feltűnően sokszor a probléma, azt felelte, hogy "fogalma sincs", és szerinte "ennek elméletileg semmi oka nem lehet." Bízik benne, hogy a szakemberek a rendelkezésre álló információk alapján megtalálják a megoldás kulcsát. "Muszáj átfésülnünk és megértenünk az adatokat. Mindenki más elégedett a szenzorokkal" - közölte.

A Red Bullnak Melbourne után Malajziában is meggyűlt a baja az átfolyásmérővel Forrás: Red Bull

A malajziai esetről elmondta, hogy az FIA-val közösen próbálták életre kelteni a Daniel Ricciardo autójában bedöglött átfolyásmérőt. "A verseny előtt tönkrement, értesítettük erről az FIA-t. Megkérdeztük, hogy a rajtrácson vajon működésbe hozhatjuk-e, ha újraindítjuk az autó rendszereit, ám hiába tettük meg, ez sem vált be. A berendezés az egész futamon nem működött. Úgy vélem, ez egyértelmű bizonyíték rá, hogy bajok vannak a szenzorokkal" - nyilatkozta.

A Red Bull végül a saját, az üzemanyag-nyomócsőben elhelyezett mérőeszközeit használta, amelynek értékeit azonban némileg korrigálnia kellett, hogy illeszkedjenek az FIA-szenzorok előzetes méréseihez. Állítólag nem voltak elégedettek a megoldással, mert viszonylag nagy diszkrepanciát tapasztaltak.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!