Vágólapra másolva!
Amikor a rajtnál defektet kapott, a gumi kárt tett a padlólemezben, ezért az autó másképp viselkedett, mint addig. Alonso egész nap lassúnak érezte a Ferrarit.

Kimi Räikkönen lecsúszott a pontszerzésről a Malajziai Nagydíjon, és csak a 12. helyen ért célba, mert defektet kapott, amikor Kevin Magnussen a 2. kör elején hátulról megtorpedózta a 2-es kanyarnál. Nem elég, hogy lassan kellett visszagurulnia a bokszba, és ezzel visszaesett a 20. helyre, még az autója is megsérült.

„Borzasztóan csalódott vagyok a verseny miatt. Jól rajtoltam, de a Magnussennel történt ütközés kivágta a jobbhátsó kerekemet, ezért sort kellett kerítenem extra kiállásra" – mondta Räikkönen, akiről pedig a szabadedzéseken már úgy tűnt, hogy kezdi felvenni a ritmust a Ferrarival. „Ez meg is fosztott az esélytől, hogy jó eredményt érjek el. Az incidens után az autóm már nem viselkedett ugyanúgy, mivel a gumi kárt tett a padlólemezben, amitől csökkent a leszorítóerő."

Räikkönen a továbbiakban csak kétszer cserélt kereket. „Az első garnitúra gumimmal gondjaim voltak, és csupán akkor fordult jobbra a helyzet, amikor az utolsó kiállásomnál a közepes keverékre váltottam, addigra azonban túl késő volt" – mondta. „Nehéz megítélni, hogy mi történt volna a probléma nélkül, mert az ellenfeleink nagyon gyorsak voltak, de talán Fernando közelében végezhettem volna."

Alonso egész délután lassúnak érezte a Ferrarit Forrás: Ferrari

Habár Fernando Alonso azon a 4. helyen ért célba, ahonnan rajtolt, ehhez Daniel Ricciardo balszerencséjére is szüksége volt, és elismerte, hogy az egész versenyen túl lassúnak érezte az autóját. „Nem tűnt úgy, mintha elég ütőképesek lettünk volna" – jelentette ki. „Az első etapban nem voltam elég gyors ahhoz, hogy tartsam a lépést az előttem haladó srácokkal, aztán a következő szett közepes gumikon szenvedtem a balansszal. Végig elégedetlenek voltunk."

Alonso hozzátette, hogy többre számított. „Tegnap, az időmérő után azt hittem, képesek leszünk versenyezni a Red Bull-lal, még ha a Mercedesszel talán nem is" – mondta. „Sajnos ez nem jött össze. A Mercedest és a Red Bullt üldöztük, de nem voltunk elég gyorsak hozzájuk. Tudjuk, hogy a legjobbaktól kissé le vagyunk maradva, ezért fejlődnünk kell."

Pozitívumként azt élte meg, hogy a melbourne-i autóvillamossági problémák után Szepangban a Ferrarinak végre semmilyen műszaki gondja nem volt. „Az utóbbi két futamon nyújtott teljesítményünk alapján az a tény, hogy Hamiltonnál csak eggyel van kevesebb, Vettelnél viszont kilenccel van több pontunk, a legkevésbé negatív fejlemény" – vélte Alonso.

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry sem tagadta, hogy a csapatnak be kell hoznia a lemaradását. „Miközben igyekeztünk előrehozni (Alonso) kiállásait, hogy meg tudjuk előzni Ricciardót, védekeznünk kellett Hülkenberg ellen is, aki Fernando mögött haladt, de egy másik stratégiával" – jegyezte meg.

A csapatfőnök, Stefano Domenicali szerint az egész Ferrarit motiválnia kell, hogy ledolgozza a hátrányát a Mercedeshez képest.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!