Vágólapra másolva!
Magnussen hibázott a Q2 végén, és sérült padlólemezzel kellett befejeznie az időmérőt. Button maga döntött úgy, hogy nem vált esőgumikra az időmérő végén.

A konstruktőri világbajnokságot vezető McLaren időmérője a vártnál némileg gyengébben sikerült Malajziában, ahol Kevin Magnussen a 8., Jenson Button pedig a 10. rajthelyet tudta megszerezni. Az istálló az edzés utolsó szakaszában rosszul taktikázott a az abroncsokkal: Magnussen autóján későn cserélték át az intermediate-eket esőgumikra, Button pedig végig kitartott a köztes Pirellik mellett, és senkit nem tudott megelőzni.

„Az autónk esőben sem volt túl gyenge, de kicsit rosszul időzítettünk” – nyilatkozta Kevin Magnussen. „Még mindig sokat kell tanulnom az interekről és az esőgumikról, ezért ma nehéz volt eldöntenem, mikor melyikre van szükségem. De egyre több új dolgot fedezek fel, és összességében ma is hasznos tapasztalatokkal gazdagodtam.”

Az élete első F1-es versenyét másodikként záró Magnussen szerint a 8. rajthely „nem jó, de nem is rossz.” Az eredményét mindenesetre nem tartja kielégítőnek, hiszen az edzés során egyszer hibázott, ami szerinte helyezésekbe került. „Kár, hogy a Q2 vége felé kicsúsztam, mert a kavicságyban tett kirándulás kárt tett a padlólemezemben. Nem tudom, ezzel mennyi időt veszítettem, de szerintem kicsit gyorsabb lettem volna a Q3-ban, ha egy darabban maradt volna az autóm.”

A McLaren rosszul taktikázott az esőben Forrás: McLaren

Magnussen úgy érzi, a McLaren vasárnap jobb eredményre lesz képes. „Annyira valószínűleg nem leszünk gyorsak, hogy harcba szállhassunk a győzelemért, de ott lehetünk a mezőny elejében. Meglátjuk, hogyan alakul a verseny” – mondta.

A változékony körülmények között gyakran remeklő Button ezúttal pórul járt, amikor a túl vizes pályán végig intermediate gumikon maradt. „Ez az én döntésem volt. Ilyen helyzetekben általában én döntök, és ez be is szokott válni – ma nem így történt” – magyarázta a 10. rajthely megszerzése után.

A brit a gyenge szereplés ellenére nem bánta meg a döntését, szerinte ugyanis esőgumikon sem lett volna sokkal gyorsabb. „Ha lett volna esélyünk az első helyek megszerzésére az esőgumikon, akkor nem lett volna érdemes kockázatni. De mi a tízes mezőny második felébe tartóztunk, ezért úgy gondoltam, kipróbálom, mi történik” – árulta el. „Úgy tűnt, javulnak a körülmények, és az interek lehetnek a megfelelő gumik, de aztán újra esni kezdett az eső.”

Button szerint egy esős futam a rajthelytől függetlenül mindenkit megtréfálhat vasárnap. „Ilyen körülmények között egyáltalán nem tapadnak a gumik, mert a leszorítóerő is alacsonyabb, mint tavaly” – mondta.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!