Vágólapra másolva!
Elismeri, hogy „50-50 százalékban” mindkettejük hibája volt az malajziai időmérőn történt ütközés. Az autóját nem sikerült tökéletesen megjavítani. Kvjat úgy érzi, nem követett el semmit.

Fernando Alonso elismeri, hogy nem csak az újonc Danyiil Kvjat hibája volt a Malajziai Nagydíj időmérőjének középső etapjában történt ütközésük. A Q2 elején mindketten a felvezető körükben jártak, de a spanyol versenyző Ferrariján intermediate gumik voltak, ezért lassabban haladt, amikor a forgalomban helyezkedő Kvjat bebújt melléje a 9-es kanyar bejáratánál. Alonso az eső miatti rossz látási viszonyokat okolta azért, hogy nem vette észre a közeledő Toro Rossót, és ráfordította a kormányt.

„Nem hibáztatom őt. Valószínűleg 50-50 százalékban mindkettőnk hibája volt, ez az igazság, mert nem láttam" – ismerte el Kvjatról. „Amikor bekanyarodtam, éreztem az ütközést, mielőtt azonban az autóm megmozdult, észre sem vettem, hogy ott van. Egy felvezető körben valószínűleg érdemes óvatosabban vezetni, de a történtekben mindketten benne voltunk, és szerencsésnek mondhatom magam, hogy később visszatérhettem a pályára. Azt hiszem, neki is sikerült, úgyhogy minden rendben volt."

A sportfelügyelők vizsgálatot indítottak az incidens ügyében, ám a végül a 11. rajtkockát megkaparintó Kvjat újonc létére magabiztosan nyilatkozott a kilátásairól. „Hogy büntethetnének meg? Egyszerűen rám húzta az autóját" – mondta Alonsóról, de ő sem hibáztatta a riválisát. „Csak egy koccanás volt. A sűrű esőfüggönyben nem látta, hogy ott vagyok a belső íven."

Alonso Ferrariján megsérült a felfüggesztés az ütközésben. További képekért kattintson! Forrás: AFP/Ed Jones

Bár Alonso autóján eltört a bal első felfüggesztés, a Ferrari szerelői időben kicserélték a megsérült nyomtávrudat, kihasználva, hogy az időmérőt néhány percre megszakították. „Kaotikus időmérő volt, ahogy ilyen esős körülmények között mindig" – magyarázta Alonso. „A helyzetünket még mi is megnehezítettük a Toro Rossóval történt incidens révén, ez egy plusz stresszfaktor volt. A szerelők azonban fantasztikus munkát végeztek. Valószínűleg világrekord, hogy három perc alatt kicserélték a felfüggesztést."

Alonso azt mondta, még sohasem volt annyira elégedett egy 4. rajthellyel, mint most, és „szuperboldognak" nevezte magát, remélve, hogy a versenyen lesz esélye a dobogóra kerülni. Ugyanakkor elárulta, hogy az autóját nem sikerült tökéletesen megjavítani.

„Elég furcsán viselkedett, szerintem az ütközés után megőrült a kerekek összetartása, mert a kormányzás a jobbkanyarokban túl könnyű lett, a balkanyarokban viszont annyira nehéz, hogy két kézzel is alig tudtam elfordítani a kormányt" – magyarázta. „Nem volt könnyű dolgom, de meg tudtam tenni a szükséges köröket, és a 4. helyről indulva lesz egy kis esélyem feljutni a dobogóra."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!