Vágólapra másolva!
Cáfolják, hogy a csapatnak nem nyújtanak elég támogatást, mert nem ők, hanem a Red Bull a gyári partnerük.

A Renault szerint a Lotus elhúzódó problémái a hajtáslánccal nem abból adódnak, hogy a csapat a fizetős ügyfelükként kisebb műszaki támogatást kap, mint a gyári partnerüknek számító Red Bull. A gyártó programját a pálya mellől irányító Rémi Taffin Malajziában kijelentette, hogy a fejlesztések rendben haladnak, és a motorjuk már a vezethetőség szempontjából is rengeteget javult.

„Ha a Lotus 91, a Red Bull pedig 98 százaléknál tart a motorjával, a maradék 10 százalékot is be fogják hozni. A többi az egyes csapatokon múlik" – szögezte le az Autosportnak Taffin. „Kizárólag a hajtásláncról beszélve azonban ugyanarra a szintre jutnak majd el. Bizonyos tekintetben – az installáció, a hűtés, a kipufogó, az energiamenedzsment terén – mindegyik istálló eltérően használja a motorunkat."

„A Lotusnak mindenesetre ugyanolyan színvonalú hajtásláncot kell kapnia, mint a Red Bullnak vagy a Toro Rossónak. Csak következetessé kell tennünk a viselkedését."

Az istálló számára a Malajziai Nagydíj pénteki edzésnapja is frusztrálóan alakult. Romain Grosjean autóján délelőtt a vezérléssel akadt gond, majd egy kábelhiba tönkretette a sebességváltóját, délután pedig az elektronikája romlott el. Pastor Maldonadót délelőtt szoftverhiba akadályozta, majd délután ki kellett cserélni a motorját.

A Lotus továbbra is gondokkal küszködik Forrás: Lotus

Grosjean elismerte, hogy a problémákért nem kizárólag a Renault a felelős, de azt mondta, a Lotus hátrányban van a Red Bullhoz képest. „Kevesebb emberünk van, aki dolgozhat a hibák kijavításán, és ehhez hozzájön, hogy a motorunk nem elég megbízható, nem működik mindig" – mutatott rá pénteken. „Ma az egyik gond a Renault-n, a másik rajtunk múlt. Ha az autónk megy, és a Renault képes lesz a teljesítményen és a megbízhatóságon javítani, valamint mi is megoldjuk a házi feladatunkat, behozhatjuk a lemaradást. Nem fogunk két versenyen belül a dobogóért küzdeni, de egy tisztességes szintre eljuthatunk."

A Lotus szombat délelőttje már simábban alakult: a két versenyzőjük együtt 36 kört tudott megtenni a harmadik szabadedzésen, s bár az autójuk nehezen kezelhetőnek tűnt, legalább nem romlott el, és a 15-16. helyen végeztek. A Renault egy másik csapata, a Caterham viszont tovább küszködött a hajtásláncot érintő problémákkal.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!