Vágólapra másolva!
A legújabb összeesküvés-elméletek szerint az Ausztrál Nagydíjon szándékosan úgy helyezték el a pálya körüli mikrofonokat, hogy halkabbnak hallatszódjanak a turbómotorok.

Az Ausztrál Nagydíj óta elhangzott nyilatkozatok szerint két tábort különíthetünk el az új turbómotorokról formált vélemények alapján: egyesek úgy vélik, a halkabb erőforrások lényegesen csökkentik a nézői élményt, és elüldözhetik a rajongókat a pálya széléről, mások viszont pozitívabban állnak a változáshoz.

Az 1,6 literes, V6-os turbók egyik legnagyobb kritikusa Bernie Ecclestone. Az F1 nagyura már többször kijelentette, hogy hiba volt lecserélni a V8-asokat, ő legszívesebben visszatérne a korábbi erőforrásokhoz. Az idénynyitó után ráadásul több promóter is panasszal fordult hozzá a gyengébb hangok miatt – az Ausztrál Nagydíj rendezői már perrel is fenyegetőztek, mert szerintük a Forma-1 jelenlegi formájában nem nyújtja ugyanazt az élményt, mint a szerződésük megkötésekor.

Az Ausztrál Nagydíj után rengetegen panaszkodtak a motorhangokra Forrás: AFP

A crash.net riportja szerint Szepangban számos összeesküvés-elmélet kering az új motorokkal kapcsolatban. Ezek közül az egyik azt állítja, hogy a Formula One Management (FOM) Melbourne-ben a szándékosan manipulálta a nézőket azzal, hogy nem a megszokott módon helyezték el a pálya körüli mikrofonokat, így a turbók hangja sokkal kevésbé hallatszott a televíziós közvetítésben. A cikk szerint Ecclestone ezzel próbált ellenszenvet kiváltani a motorok iránt a nézők körében, és az elmúlt hetek panaszait figyelembe véve ez sikerült is neki.

Mivel a melbourne-i versenyt a tévéből nézte, Ecclestone élőben a malajziai nyitónapon hallotta először az új turbómotorokat. A Sky Sportsnak a második edzés közben elismerte, hogy hangosabbak, és jobban szólnak, mint gondolta, ezért a kritikákat nem érzi teljesen jogosnak. "Ha kicsit feltekerjük a hangerőt, minden rendben lesz" - vélte.

A crash.net szerint a tévéközvetítés valóban csalóka lehet, hiszen mindenki arról számol be, hogy élőben, a pálya széléről figyelve sokkal érdekesebbek és változatosabbak lettek a motorhangok. Nem ez az egyetlen érv azonban a turbók mellett: a Renault például minden bizonnyal kiszállt volna a Forma-1-ből, ha nem cserélték volna le a V8-asokat, komoly gondokat okozva ezzel a motorszállító nélkül maradó Red Bullnak, Lotusnak, Toro Rossónak és Caterhamnek. Az is biztosra vehető, hogy a turbók nélkül a Honda sem döntött volna úgy, hogy 2015-től a McLaren motorszállítójaként visszatér az F1-be.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!