Vágólapra másolva!
Nem akarja felbőszíteni a szurkolókat, mert úgy érzi, akármit mond, beleköthetnek. Massa szerint nincs visszaút: most már meg kell szokni a turbókat.

Fernando Alonso nem akar beszállni az új motorok hangjáról folyó nyilvános vitába, mert úgy érzi, nem tudna olyat mondani, amibe a nézők nem kötnek bele. A Malajziai Nagydíj előestéjén a címvédő Sebastian Vettel a közönség jelentős részének véleményét visszhangozta, amikor nemes egyszerűséggel „sz*rnak" nevezte a V6-os turbók búgását. Mások viszont – köztük a melbourne-i győztes, Nico Rosberg – pozitívan nyilatkoztak a Forma-1 reformjairól, Jenson Button pedig kijelentette, hogy akinek nem tetszik a hang, elmehet máshová versenyezni.

„Nem könnyű beszélni erről, ha ugyanis azt állítom, hogy nekem tetszenek az újdonságok, kritizálni fognak, mondván, a szurkolók számára ez már nem az igazi Forma-1" – magyarázta Alonso Szepangban. „Ha viszont azt állítom, hogy nem tetszenek, azért fognak bírálni, mert szerintük csak akkor szeretem a sportot, ha én nyerek."

Alonso szerint mindenkinek érdemes megvárnia néhány versenyt, mielőtt véleményt nyilvánít a változásokról. „Kell még egy kis idő, hogy megértsük, a közönség miért volt csalódott az ausztráliai futam miatt, amely nem a várakozásoknak megfelelően alakult" – vélte. „Ha tizenöt autó ér célba komolyabb problémák nélkül, és alig van előzés, az mindenképpen meglepetés."

„Úgyhogy érdemes várnunk még egy kicsit; lehet, hogy itt például fantasztikus, látványos versenyünk lesz."

Alonso inkább nem árulja el, mit gondol az új motorhangról Forrás: Ferrari

Egyetértett korábbi csapattársával Felipe Massa is. „Egyelőre lehetetlen felmérnünk, hogy a szezon közepén milyenek lesznek a futamok" – mutatott rá, miután a melbourne-i idénynyitót a rajtbalesete miatt a bokszból nézte végig. „Az kívülről nem volt különösebben izgalmas, de biztosra veszem, hogy versenyről versenyre javulni fog a helyzet. Látszik, hogy egyes csapatok a többieknél jobban küszködnek az új szabályokkal az idény közepére azonban megint minden olyan lesz, mint tavaly."

Massa szerint a szebben szóló szívómotorokat késő visszahozni, és annak idején egyébként is úgy döntöttek a turbók bevezetéséről, hogy tudták: a hang teljesen meg fog változni. Az FIA tanácsadói által készített hatástanulmány már 2007-ben, amikor először felmerült az új motorformula ötlete, kitért rá, hogy a turbók hangja kevésbé lesz vonzó, de úgy értékelt, hogy a módosítás így is megéri a kockázatot.

„Lehetetlen elérni, hogy a turbómotornak olyan hangja legyen, mint a V8-asnak volt. Csinálhatnak bármit, soha nem fognak ugyanúgy szólni" – jelentette ki Massa. „Eldöntötték, hogy a technológia szempontjából ez a helyes út, úgyhogy ez van, a hang miatt már késő keseregni."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!