Az élről rajtoló Lewis Hamilton pont távozott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjról egy műszaki hiba következtében. Mercedesével csak néhány kört tudott megtenni, miután a rajttól kezdve gond volt a motorjával, amelyben gyújtáshiba miatt nem járt az egyik henger, ezért a csapat elővigyázatosságból úgy döntött, behívják őt a garázsba.
Ennek a legfőbb oka az volt, hogy az idei évtől egy versenyző legfeljebb öt hajtásláncot használhat büntetés nélkül a nagydíjakon, és komoly érvágás lett volna Hamilton számára, ha már Melbourne-ben tönkremegy közülük egy. (Annyi engedményt viszont adnak a szabályok, hogy a hat fő részegységeket tetszőlegesen lehet kombinálni, ezért nem kell kidobni az egész hajtásláncot, ha azokból valamelyik helyrehozhatatlanul megsérül.)
A 2008-as világbajnok közölte, hogy a Malajziai Nagydíj pénteki edzésnapján az Ausztráliában meghibásodott V6-ossal fogja megkezdeni a vezetést. "Szóltak, hogy az előző versenyen használt motorral kezdünk, és megteszünk vele néhány kört. Azt viszont nem tudom, hogy az egész hétvégét azzal teljesítjük-e" - nyilatkozta.
A Mercedes tehát a telemetria és a motorból leeresztett olaj alapján fogja ellenőrizni, hogy rendben működik-e az erőforrás - amennyiben viszont mégis cserére szorul, Hamilton vélhetően sok edzésidőt fog veszíteni. Malajziában eleve nagy figyelmet kapnak a motorok, mivel a hőség és a magas páratartalom kiemelten fontossá teszi a hűtést.
A brit versenyző egyébként nem venne mérget rá, hogy a Mercedesnek akkora lesz a fölénye a hétvégén, mint Ausztráliában volt. "Nem tudom, hogy mekkora előnyünk lesz, mert biztos vagyok benne, hogy a többiek fejlődnek, tehát elképzelhető, hogy máris közelebb férkőztek hozzánk" - mondta. "Mindazonáltal bízom a csapat munkájában, amit az előző két hétben végzett, abban, amit az utolsó versenyen tanultunk, és abban, amit az előrelépés érdekében elterveztünk."
Korábban a Melbourne-ben győztes Nico Rosberg is figyelmeztette a csapatát: tetemes előnye láttán nem szabad abba a hitbe ringatnia magát, hogy máris megnyerték a bajnokságot.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!