Vágólapra másolva!
Szerinte az Ausztrál Nagydíjon vérbeli küzdelem folyt. Nico Rosbergnek is tetszik a megújult Forma-1, amely végre megfelel a modern elvárásoknak. A malajziai promóter nem csatlakozik a gyenge motorhang miatt perrel fenyegetőző Ron Walkerhez.

Az idénynyitó Ausztrál Nagyíjon jórészt negatív fogadtatásban részesültek a Forma-1 átfogó reformjai, mivel a turbómotorok vérszegény hangja mellett sokan amiatt is elégedetlenkedtek, hogy úgy látták: a versenyzők takarékoskodtak a benzinnel, ezért nem bocsátkoztak közelharcba a pályán.

Valtteri Bottas szerint azonban, aki kétszer is átverekedte magát a mezőnyön, szó sem volt spórolásról. „Nagyszerű móka volt, vérbeli versenyzés. Még sohasem szórakoztam ilyen jól" – mondta. „Nekem egyáltalán nem kellett spórolnom a benzinnel. A Safety Car mindig segít, mert amikor a pályán van, meg lehet takarítani némi üzemanyagot, ráadásul most a gumik is kiszámíthatóbban viselkedtek, mint tavaly. Szerintem élvezetes verseny volt, és remélem, hogy a nézők is így látták."

A győztes Nico Rosberg is egyetértett azzal, hogy a reformok jót tettek az F1-nek. „Kicsit megkeverték a kártyát, ami nagyszerű. A sportnak már szüksége volt erre" – nyilatkozta az Autosportnak. „Most végre megfelel a modern elvárásoknak. Nagyon-nagyon energiahatékony, ami helyes irány."

Bottasnak Melbourne-ben nem kellett óvatoskodva vezetnie a 100 kg-os fogyasztáskorlát miatt Forrás: Williams

„A vezetés szempontjából is remek móka. Lassabb lett a tavalyinál, ez nem tetszik, de már megszoktam, és fel sem tűnik a különbség. Minden rendben. Az autó persze rendkívül bonyolult, mert rengeteg dologra kell figyelni, és időbe telik majd, mire mindennel elboldogulunk."

Bár az Ausztrál Nagydíj után a verseny promótere, Ron Walker pert helyezett kilátásba az F1 ellen, amiért a helyszíni élmény a szabálymódosítások miatt elmaradt a korábbitól, és azt mondta, más pályák is hátat fognak fordítani a sportnak, a malajziai főszervező nem osztja a véleményét.

„Még a halkabb motoroknak is, amelyek különböznek az autósportban eddig megszokottól, vannak előnyei. A szülőknek például a kisebb zajártalom mellett már nem kell félniük kivinni a pályára a gyerekeiket" – mondta Razlan Razani a New Straits Timesnak. „Láthatjuk, hogy még a kisebb motorok is 750 lóerős teljesítményre, és majdnem olyan köridőkre képesek, mint a tavalyi V8-asok, ami jól mutatja az elképesztő technikai fejlődést."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!