Vágólapra másolva!
Dietrich Mateschitz szerint a csapata nem ragaszkodik az F1-ben maradáshoz, ha számukra „elfogadhatatlan” döntések születnek. A sportág új arculata amúgy sem tetszik neki, de biztos benne, hogy a Red Bull visszatér a mezőny élére.

Miután a Red Bull 2. helyen végzett versenyzőjét, Daniel Ricciardót kizárták az Ausztrál Nagydíjról, az istálló tulajdonosa, Dietrich Mateschitz kemény kritikával illette a Forma-1 jelenlegi állapotát. Az osztrák azt sem tartja kizártnak, hogy csapata hátat fordít az F1-nek, ha többé már nem látja értelmét a sportágban maradásnak.

Ricciardót azért zárták ki, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) mérőeszközei szerint a futamon rendszeresen megszegte pillanatnyi üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó új szabályokat, melyek 100 kg/ó-ban maximalizálják az átfolyási sebességet. A Red Bull fellebbezett az ítélet ellen, szerintük ugyanis az FIA átfolyásmérője hibásan működött, a saját adataik alapján pedig végig a megengedett határon belül maradtak. „A szövetség mérőeszközei a téli tesztek kezdete óta hibás adatokat közölnek” – jelentette ki Mateschitz a bécsi Kuriernak nyilatkozva. „Be tudjuk bizonyítani, hogy nem léptük át a határokat.”

A Red Bull egy futam után 0 ponttal áll a tabella utolsó helyén Forrás: AFP

A tulajdonos elmondta, a Red Bull türelme véges, ezért a számukra elfogadhatatlan döntések hatására akár ki is szállhatnak a Forma-1-ből. „Nem is az a kérdés, hogy gazdasági szempontból megéri-e folytatnunk – inkább a sportértékről és a politikai tényezőkről van szó” – magyarázta Mateschitz, aki a Jaguar felvásárlása után 2005-ben szállt be saját csapatával az F1-be.

Az osztrák azt sem tagadja, hogy nem tetszenek neki az eddigieknél kisebb, „zöldebb” és csendesebb turbómotorok, szerinte a széria rossz irányba halad. „A Forma-1-nek ismét annak kellene lennie, ami mindig is volt: az autóversenyek csúcsának” – nyilatkozta. „Nem az üzemanyag-fogyasztás terén kellene rekordokat döntögetnünk, és az sem jó, hogy a verseny alatt akár suttogva is lehet beszélgetni. A legnagyobb izgalmat most azt okozza, hogy hallani lehet a gumicsikorgást.”

„Ugyanilyen abszurdnak tartom, hogy az autók egy másodperccel lassabbak, mint tavaly – a GP2 utánpótlás-kategóriaként is majdnem olyan gyors, mint az F1, mégpedig a mi költségvetésünk töredékéből” – tette hozzá Mateschitz, akinek elégedetlensége nem jelenti azt, hogy a Red Bull nem hajt gőzerővel az újabb győzelmekért. „A Renault-val együtt éjjel-nappal dolgozunk, és a következő két-három hétben nagy előrelépést várunk. Még 18 verseny van hátra, vissza fogunk térni.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!