Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint csak a motorral kapcsolatos problémák fogják vissza őket, de a kilencven százaléka azoknak is szoftveres jellegű.

Bár Sebastian Vettel gyújtásproblémák miatt már a rajt után kiesett, Daniel Ricciardót pedig az üzemanyag-felhasználással kapcsolatos szabálytalanságért utólag kizárták, a Red Bull Melbourne-ben így is sokkal erősebben kezdte a 2014-es idényt, mint azt a tesztek alapján várni lehetett. A Mark Webber helyét elfoglaló Ricciardo meggyőző versenyzéssel eredetileg a 2. helyen ért célba, holott a csapatnak az előszezonban még egy teljes versenytávot sem sikerült egyhuzamban teljesítenie.

Az istállót irányító Christian Horner további előrelépést vár, ha a Renault feltornázza a hajtásláncát a Mercedes és a Ferrari szintjére. „A gondjaink kilencven százaléka szoftveres jellegű, és azzal kapcsolatos, ahogy az ERS együttműködik a belsőégésű motorral" – magyarázta. „Úgyhogy még bőven van terünk a fejlődésre."

„Egyelőre a vezethetőség terén is borzasztóan korlátok közé vagyunk szorítva, ami értelemszerűen befolyásolja a nyomaték leadását, és így közvetve az egyenesben elért sebességet is."

„Még nagyon sokat fogunk fejlődni. A Milton Keynes-i és a Viry-i mérnökeink együtt dolgoznak azon, hogy ki tudjuk hozni a maximumot (a motorból)."

A Red Bullnak csak a motorját kell rendbe tennie Forrás: AFP

A Renault programját a pálya mellől irányító Rémi Taffin úgy vélte, képesek lesznek befogni a Mercedest. „Jogos kijelentés, hogy az egyenesekben le vagyunk maradva a Mercedesektől. Ez nyilvánvaló"- ismerte el. „Nehéz azt állítani, hogy a hátrányunk egy másodperc, de biztosan nem csak egy tized. Közelebb van az egy másodperchez, mint az egy tizedhez vagy századhoz."

A versenyen a Renault motorral versenyző Danyiil Kvjat harmadik lett a végsebességek listáján, 7 km/ó-val megelőzve a győztes Nico Rosberget, a célvonalon viszont durván ugyanennyivel lassabban haladt át, mint Valtteri Bottas Williamse. Taffin szerint azonban a melbourne-i verseny olyan volt számukra, mint „négy napnyi tesztelés."

„A hajtásláncunkban már most is minden alkatrész adott a felzárkózáshoz, csak optimalizálnunk kell a rendszer működését, és maximális teljesítménnyel kell használnunk" – mondta. „Gondoskodnunk kell a megbízhatóságról és arról, hogy minden a megfelelő módon működjön együtt."

Horner ugyanakkor nem tagadta azt sem, hogy a Red Bullnak magas hegyet kell megmásznia, ha el akarja kapni a Mercedest. "A versenyen ők diktáltak. Biztosra veszem, hogy nem mutatták meg igazán, mit tudnak, de úgy tűnik, pillanatnyilag legalább egy másodperc az előnyük" - vélte. "A Williams gyorsasága is egyértelmű volt. Szerintem egy tiszta versenyen ők is ott lettek volna elöl."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!