Vágólapra másolva!
A Mercedes elégedett a melbourne-i idénynyitón elért első és harmadik rajthelyével. Elismerik, hogy nem volt könnyű kiválasztani a pályaviszonyokhoz megfelelő gumikat.

Bár a Red Bull új meglepetésembere, Daniel Ricciardo beférkőzött közéjük a rajtrácson, a Mercedes versenyzői elégedettek az idénynyitó Ausztrál Nagydíj időmérőjén elért 1. és 3. helyezésükkel. Lewis Hamilton a papírformát váltotta valóra, amikor megszerezte 32. pole pozícióját, utolérve az örökranglistán 6. helyezett Nigel Mansellt.

Elismerte, hogy az eső különösen nagy kihívás elé állította a versenyzőket az év első időmérőjén. „Most vezettem először az autót a határon vizes pályaviszonyok között, de nagyszerű érzés volt, elégedett vagyok a csapat munkájával" – mondta. „A gumikkal necces volt a helyzet, nem volt könnyű eldönteni, hogy mikor melyiket válasszuk."

Hamilton a Sky Sportsnak hozzátette, hogy a 2014-es autókat esőben nehezebb kezelni, mint bármit, amit eddig vezetett. A Mercedes párosa végül a Q3 végén is kitartott a rendes esőgumik mellett, míg Ricciardo átváltott intermediate-ekre. „Ez határeset volt. Nehéz volt megítélni, hogy hol érdemes váltani: kockáztassunk, vagy sem? Mi úgy döntöttünk, nem tesszük" – magyarázta.

„Daniel remek munkát végzett az intereken, tehát nyilván közel volt egymáshoz a két gumi teljesítménye. A körülmények azonban rendkívül megnehezítették a dolgunkat. Ezek a motorok borzasztóan erősek, ezért még ötösbe, hatosba és hetesbe is korán kellett felváltogatnunk, mielőtt padlóig nyomhattuk a gázt. Amúgy remek móka volt."

Esőben különösen nehéz uralni az új F1-es autókat Forrás: AFP/Paul Crock

Rosberg a Q2-t még megnyerte, ám a Q3-ban néhány másodperccel lekéste a kockás zászlót, így Hamiltonnal és Ricciardóval ellentétben kettő helyett csak egy mért körre jutott ideje a hajrában. Bár azzal még első lett, a riválisai másodszorra megelőzték.

„A harmadik rajthely nem optimális, de elfogadható számomra" – mondta. „Tudom, hogy a versenyen erős lesz az autóm, ami önbizalommal tölt el. Ha megfelelően sikerül a rajtom, jó eredményt érhetek el. Érdekesnek ígérkezik a dolog, mert a fogyasztás és a gumikopás terén is necces a helyzet, úgyhogy születhetnek meglepetések."

A Mercedes – amelynek 1954 óta ez a 100. pole pozíciója – a szabadedzéseken futott hosszú etapok alapján akár körönként egy másodperces előnnyel is rendelkezhet, ha száraz lesz a pálya, aminek az előrejelzések szerint nagy a valószínűsége.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!