Vágólapra másolva!
Az FIA azt ígéri, jövőre változtatnak az autók orrára vonatkozó szabályokon, miután több istálló nem az elképzeléseiknek megfelelő megoldással állt elő.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt ígéri, jövőre változtatnak az autók orrkúpjára vonatkozó szabályokon, ezért az ideieknél vélhetően jóval esztétikusabb megoldásokat láthatunk majd. Az FIA az idén biztonsági okokból alacsonyabb orrkúpok tervezésére szólította fel a csapatokat, melyek többsége teljesen egyedi, és az általános vélekedés szerint csúnya megoldással állt elő.

Az alacsonyabb orrok ütközéskor csökkentik annak az esélyét, hogy az egymáshoz érő autók a levegőbe emelkedjenek, de sokak szerint egyéb veszélyeket rejt magában: az eddigi tapasztalatok szerint az orrcsúcsok a vártnál kevésbé erősek, és baleset esetén könnyen leválhatnak az autóról. Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting nem tartja veszélyesnek a törésteszteket gond nélkül teljesítő idei orrokat, azt viszont elismeri, hogy néhány csapat nem a várakozásaiknak megfelelő megoldással állt elő.

Az egyik legfurcsább megoldással a Caterham állt elő Forrás: AFP

„Az orrcsúcsok kevésbé strukturáltak, mint szerettük volna, de az ütközéseknél szerepet játszó részük jelentősen alacsonyabban van, mint tavaly” – nyilatkozta. „Azt hiszem, átlagosan körülbelül 200 milliméterrel lettek alacsonyabb az orrok a tavalyiakhoz képest.”

Whiting szerint ez a megoldás biztonságosabb, mint az eddigiek, de elismeri, hogy jövőre további módosításokra lesz szükség. „Elismerem, hogy nem egészen olyan hatása lett a szabályváltozásnak, mint szerettük volna, a tavalyihoz képest azonban nagyot javult a helyzet. Jövőre újra foglalkozunk majd ezzel az üggyel.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!