Vágólapra másolva!
Grosjean ezt a pozitívumot találta a csapat melbourne-i edzésnapjában. Maldonado sokkal optimistább, szerinte normális, hogy ennyi problémával küszködtek.

A küzdelmes előszezoni tesztek után az Ausztrál Nagydíj pénteki napján is folytatódott a Lotus vesszőfutása: a két szabadedzés alatt összesen 14 kört tudtak megtenni, és Romain Grosjean a délután futott mért körével csak a marussiás Max Chiltont előzte meg.

Az elmúlt években élcsapatnak számító Lotus az első gyakorláson egyetlen mért kört sem teljesített, miután Grosjeant egy váltóhiba végig a garázsban tartotta, Pastor Maldonado autója pedig egy elektronikai probléma miatt a második ellenőrző körében lerobbant. Délután a venezuelai nem ülhetett autóba, Grosjean pedig 12 megtett kör és egy kicsúszás után a kavicságyban zárta a napot.

„Ha pozitívumokat keresünk, akkor elmondhatom, hogy végrehajtottunk néhány rajtgyakorlatot, és a teljesített köreink alapján a Renault is jó munkát végzett” – mondta a francia a nap végén. „Egyértelmű, hogy még sokat kell dolgoznunk: ki kell tapasztalnunk a gumik és a fékek viselkedését, és egy jó beállítást is találnunk kell. Kis lépésekben haladunk előre, de biztos vagyok benne, hogy egyszer elérkezünk oda, ahol lenni szeretnénk.”

Grosjean így fejezte be a második szabadedzést Forrás: AFP/Paul Crock

A napot mért kör nélkül záró Maldonado nem keseredett el, sőt állítása szerint kifejezetten várja a szombati napot. „Ma várakozással telt az időm nagy része, mert volt néhány problémánk az autónkkal, de szerintem ez az idény korai szakaszában még normális” – vélekedett. „Láthattuk, hogy nem mi voltunk az egyetlenek, akik küszködtek a pályán. Nagyon keményen kell dolgoznunk, talán keményebben, mint a többieknek, de megpróbálunk felzárkózni. Most le kell ülnünk a mérnökökkel, és újra kell terveznünk a taktikánkat a szabadedzésre.”

A Lotus technikai igazgatója, Nick Chester is bízik benne, hogy szombaton sokkal jobb nap vár az istállóra. „Ma elég sok gondunk volt: Romain a váltóban jelentkező folyadékszivárgás miatt hagyta ki az első edzést, Pastort pedig elektronikai hiba sújtotta. Ez részben a kábelekkel hozható összefüggésbe, ki is kellett cserélnünk őket” – magyarázta. „Romain a második edzésen már tudott körözni, és láthattuk, hogy a hajtásláncon elvégzett változtatások után sokat javult az autónk vezethetősége.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!