Vágólapra másolva!
A francia motorokkal kapcsolatos kezdeti nehézségek után felvetődött, hogy a csapat átáll az erőforrások házon belüli fejlesztésére, ezt azonban tagadják. Newey elismeri, hogy ő is hibázott.

Miután a Renault V6-os turbómotorjairól az előszezon jerezi nyitótesztjén kiderült, hogy számtalan gyerekbetegséggel küzdenek, olyan hírek röppentek fel, amelyek szerint a Red Bull mihamarabb megválna a francia gyártótól. A csapat 2015-től állítólag az F1-ből a tavalyi szezon után ügyfél híján kiszálló Cosworth F1-es infrastruktúráját megvásárolva, házon belül készítené az erőforrásokat.

A szakítás hírét azonban mindkét fél cáfolta. A Renault F1-es programjának technikai igazgatója, Rémi Taffin az Auto Bildnek kijelentette: „Én semmi ilyesmiről nem tudok. Ebben a pillanatban is nagyon szorosan együttműködünk a Red Bull-lal, olyannyira, hogy több mérnökük a mi Viryben található bázisunkon dolgozik a motor és a kasztni integrációján."

Hasonló szellemben nyilatkozott a Red Bull vezető tanácsadója, Helmut Marko is. „Hosszú távú szerződésünk van a Renault-val, amelyben persze vannak feltételek a pályán elért eredményeinkre vonatkozóan is" – árulta el. „Bárhogy is, nem fogunk pánikba esni, hanem közös erőfeszítéssel próbáljuk megoldani a problémákat."

A Renault-nak elsősorban nem a hardverrel, hanem a különböző részegységek – a belsőégésű motor, a turbófeltöltő, valamint a kinetikus és hőenergiájú motor-generátor – vezérlésének szoftveres összehangolásával akadtak gondjai. Ugyanakkor nem bizonyult megfelelőnek a hajtáslánc beépítése a Red Bull autójába sem, amely miatt a túlmelegedéssel küszködő csapat az első teszt négy napja alatt csupán 21 kört tudott megtenni.

A Red Bullnak is voltak konstrukciós hibái Forrás: Red Bull

A technikai igazgató, Adrian Newey magára vállalta a felelősséget a problémáért, amely oda vezetett, hogy a kipufogó környékén többször lángra kapott a karosszériaborítás. „Nem is kérdés, hogy ez a Red Bull hibája volt" – ismerte el az Autosportnak. „Mondhatjuk, hogy a túl agresszív beépítés volt az oka, de úgy éreztük, muszáj vállalnunk némi kockázatot annak érdekében, hogy a hajtás nagy hűtési igénye a lehető legcsekélyebb aerodinamikai veszteséggel járjon."

Newey szerint a Renault turbómotorja nagyobb hűtést igényelhet, mint a Mercedesé, és különösen a Ferrarié. „Kétségkívül komoly kihívás mindennek helyet szorítani" – magyarázta. „Csökkentenünk kell a turbó töltőlevegőjének a hőmérsékletét, plusz az elektromos berendezések, az akkumulátorok, a motor-generátorok, a vezérlőegységek extra hűtési igénye révén a hűtési felület összességében nagyjából duplája lett a tavalyi, V8-assal hajtott autókénak."

„Ezt mind elhelyezni úgy, hogy az ne menjen túlzottan az aerodinamika rovására, nem egyszerű."

Newey ugyanakkor kijelentette, hogy a Red Bull a szerdán kezdődő bahreini tesztre remélhetőleg már megoldotta a gondjait, és nekiláthat az érdemi felkészülésnek.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!