Vágólapra másolva!
Christian Horner ugyan nem jelentette ki egyértelműen, hogy a Red Bull meg fogja oldani a problémáit, de úgy véli, a csapatnak pánikra nincs oka a balul sikerült első teszt miatt.

A Red Bull küszködése a jerezi nyitóteszten már közismert. Az elmúlt négy szezont uraló csapat technikai igazgatója, Adrian Newey már korán kénytelen volt visszatérni a tervezőasztalhoz, miután az RB10 négy nap alatt mindössze 21 kört tudott megtenni. A problémák részben a Renault turbómotorjának vezérlési hibáiból, részben viszont a hajtáslánc túl szűk beépítéséből adódtak, és az utóbbit a Red Bull felelőssége orvosolni.

A csapatfőnök, Christian Horner azonban kijelentette, hogy pánikra egyelőre semmi ok. „Néhány dolgot nekünk kell rendbe tennünk, és természetesen a Renault-nak is vannak gondjai, amelyeket nekik kell megoldaniuk" – mondta a Sky Sportsnak. „Ezek az autók azonban annyira bonyolultak, hogy apró hibák is durva meghibásodásokat okozhatnak."

Newey korábban azt állította, „fogalma sincs", hogy sikerül-e ráncba szednie az RB10-et. Bár ezt most Horner sem ígérte meg, azt állította, van idejük elvégezni a szükséges munkálatokat. A következő, már Bahreinben megrendezésre kerülő teszt csak február 19-én, azaz jövő szerdán kezdődik.

A Red Bull nem esik pánikba az RB10 gyerekbetegségei miatt Forrás: Red Bull

„Természetesen akad még dolgunk bőven, de az első versenyig maradt időnk is" – jelentette ki. „A jövő heti teszt Bahreinben fontos lesz, a Renault-nál és nálunk, Milton Keynes-ben is keményen dolgoznak."

„Nem akarunk még egy olyan tesztet, mint a jerezi, bár a tesztelés pontosan arra való, hogy a problémákra ott, ne pedig a versenyeken derüljön fény."

A Renault F1-es programjának technikai igazgatója, Rob White elismerte, hogy Jerezben nem lehetett egyetlen hibára visszavezetni a küszködésüket. „Az első napon például az energiatároló egység egyik részegységével akadtak olyan gondjaink, amelyek közvetlenül nem az akkumulátort vagy az akkumulátor működését érintették. Az energiatárolóval egy házba épített elektronikus alkatrészből eredtek" – mondta.

„Ezután a turbófeltöltővel és a turbónyomás szabályzórendszerével lett problémánk, amely aztán kihatott a motor vezérlésére is, mechanikai meghibásodásokhoz vezetve."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!