Vágólapra másolva!
Paddy Lowe nem ért egyet Adrian Newey-val, szerinte az alacsony orrok egyértelműen biztonságosabbá teszik az autókat. Minden balesetre amúgy sem lehet felkészülni.

A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe úgy véli, a 2014-es autókon nagy feltűnést keltő orrok mindenképpen hozzájárulnak a Forma-1-es autók biztonságosabbá tételéhez. Az alacsonyabban elhelyezkedő orroknak köszönhetően az autók kisebb eséllyel emelkednek majd a levegőbe, ha eltalálják az előttük haladó versenyző hátsó kerekét, ezért könnyebben elkerülhetőek lesznek az olyan ráfutásos balesetek, mint Mark Webberé és Heikki Kovalainená 2010-ben, Valenciában.

Lowe Adrian Newey nyilatkozatára reagálva védte meg az új szabályokat, a Red Bull főtervezője ugyanis a múlt héten kifejtette, hogy a 2014-es autók valójában veszélyesebbek lehetnek elődjeiknél. Szerinte az alacsony orrok miatt előfordulhat, hogy egy ütközés során az autók becsúsznak az előttük haladó jármű vagy a pályát övező biztonsági korlátok alá, komoly veszélynek téve ki a pilótákat.

Jerezben a különböző orr-megoldások keltették a legnagyobb feltűnést Forrás: Caterham

„A Technikai Munkacsoport évekig tartó megbeszéléseket és tanulmányokat folytatott az üggyel kapcsolatban, elsősorban az FIA Institute irányítása alatt, amely átfogó kutatást végzett ezen a területen” – nyilatkozta Lowe. „Ők álltak elő azzal a javaslattal, hogy az alacsony orr a legjobb megoldás – ez egy megfelelő kompromisszum, ha figyelembe vesszük a különböző típusú baleseteket, amelyek egy autóval előfordulhatnak.”

„Nem létezik egyetlen tökéletes megoldás, amely minden egyes balesetnél védelmet nyújtana” – utalt Newey felvetésére. „A többi autóval történő, különböző irányokból végbemenő ütközésekre koncentráltunk, különösen azokra, amikor a hátsó kerékkel történik érintkezés. Valenciában, Mark Webber eseténél is láthattuk, hogy ilyenkor komoly kockázatot jelent az autó levegőbe emelkedése.”

Lowe elmondta, tiszteletben tartja a Technikai Munkacsoport által javasolt megoldást, hiszen a ráfutásos baleseteknél valóban ez tűnt a legésszerűbb megoldásnak, és a szakemberek „alaposan kidolgozták” az új konstrukciókra vonatkozó szabályokat.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!