Vágólapra másolva!
Nem aggódnak amiatt, hogy a Mercedes gyári csapata miatt kevesebb figyelem irányulhat rájuk. Az első teszten olyan információkat is megtudtak a hajtásláncról, amelyekre nem számítottak.

A Williams két év után megszakította az együttműködést eddigi motorszállítójával, a Renault-val, és az új turbókorszakba már a Mercedes V6-osával lépett be. Az istállónál úgy vélik, a németek hajtásláncával lesz a legnagyobb esélyük visszatérni az élmezőnybe, és a váltástól az sem tántorította el őket, hogy - a Renault-val ellentétben – a Mercedes saját gyári csapatot is indít a Forma-1-ben.

Bár nyilvánvalónak tűnhet, hogy a Mercedes a gyári alakulata miatt kevesebb figyelmet fordít a motorjaikat csak megvásároló partnercsapataira, a Williams vezető tesztmérnöke szerint a helyzet nem ilyen egyértelmű. Rod Nelson úgy véli, az idén debütáló, még a gyártók számára is többnyire ismeretlen erőforrások miatt mindkét félnek érdeke a lehető leghatékonyabb közös munka.

„Nagyon elégedettek vagyunk a Mercedesszel ápolt kapcsolatunkkal” – nyilatkozta Nelson az Autosportnak. „Ők is azt akarják, hogy jól teljesítsünk – minél több kilométert teszünk meg, annál boldogabbak lesznek. Egyértelműen segítenek minket a céljaink elérésében.”

Nelson szerint a csapatok idén a szokásosnál is több segítséget kapnak a motorgyártóktól, hiszen óriási feladatot jelent megfelelően összehangolni az új erőforrás részegységeit a kasztnival.

A Williams biztatóan kezdte a 2014-es előszezont Forrás: Williams

„Az ügyfélcsapatok esetében eddig az volt a megszokott, hogy a motorokért felelős szakemberek a garázs egyik végében, a kasztnin tevékenykedő srácok pedig a másikban dolgoztak, és nem volt túl szoros kapcsolat közöttük” – magyarázta. „Manapság viszont az idő nagy részében az erőforrásokért - és azok teljesítményéért - felelős mérnökökkel, vagy a KERS-en dolgozó szakemberekkel kommunikálunk.”

Nelson elismerte, a csapat egyelőre próbálja kitapasztalni, milyen lesz az együttműködés a Mercedesszel, de „nem teljesen nyilvánvaló, hogy ügyfélcsapatként hátrányba kerülünk.” A többi csapathoz hasonlóan a jerezi tesztet arra használták, hogy minél több információt gyűjtsenek a turbómotorokról, az új energiavisszanyerő-rendszerről és a fly-by-wire rendszerű fékekről.

„Sok olyan dolgot tanultunk, amire nem is számítottunk – másrészt pedig kiderült, hogy bizonyos tényezők nem lesznek olyan fontosak, mint gondoltuk” – mondta Nelson, aki szerint még rengeteg tanulnivaló vár a csapatokra. Az új hibrid rendszerrel, az ERS-szel kapcsolatban például elmondta, „néha még azt sem tudjuk, az adott pillanatban honnan jön az energia, ezért nagyon nehéz optimalizálni”. „Rengeteg új tényező van, és biztos vagyok benne, hogy ezek közül néhányat még észre sem vettünk” – tette hozzá.

A Williams esélyeiről nemrég a Ferraritól igazolt Felipe Massa is optimistán nyilatkozott.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!