Vágólapra másolva!
Helmut Marko szerint némileg át kell tervezni az RB10-et, de a problémák nem túl aggasztóak. A címvédő a riválisok szerint is vissza fog vágni.

A múlt héten megrendezett első téli teszt egyik legnagyobb meglepetését a Red Bull okozta: a zsinórban négy világbajnoki címet bezsebelő osztrákok csak küszködtek Jerezben, négy nap alatt összesen 21 kört tudtak megtenni. Először úgy tűnt, a címvédő a Renault hajtásláncának gyermekbetegségei miatt küszködik, később azonban kiderült, hogy az RB10 tervezésénél is konstrukciós hibákat véthettek.

Az aerodinamikai szempontokat általában előtérbe helyező Adrian Newey állítólag túl szűken építette be az energiavisszanyerő hibrid rendszer, az ERS akkumulátorait, melyeknek az oldaldoboz aljára történő elhelyezése sem bizonyult praktikusnak. A tervezési hibák túlmelegedést okoztak, a Red Bull pedig a rendelkezésre álló előszezoni tesztnapok harmadát elvesztegette. Az osztrákok tanácsadója, Helmut Marko elismerte, hogy hibáztak az RB10 tervezésénél, de szerinte ebből még nem szabad túlzott következtetéseket levonni.

„Néhány elemet újra kell terveznünk” – mondta az Auto Bildnek. „Ez bosszantó, de folyamatosan emlékeztetem magamat, hogy 2010-ben sem teszteltünk az első héten.”

A riválisok még nem írják le a Red Bullt Forrás: Red Bull

Bár a német magazin szerint Newey-nak „fogalma sincs”, hogy sikerül-e kielégítő megoldást találnia a problémákra, Marko úgy véli, az RB10-nek nincsenek orvosolhatatlan hibái. „Nagyon elegáns az autónk - és a szép autók általában gyorsak is” – jelentette ki.

Jerezben a riválisok is értetlenül álltak a Red Bull kudarca előtt, de egyetértenek abban, hogy a címvédőt még korai lenne leírni. „Én őszintén szólva meglepődtem” – mondta a Mercedes ügyvezető igazgatója, Toto Wolff az Autosportnak. „Az első két napban mindenki számol a problémákkal, de azt nem vártam volna, hogy a Red Bull szinte körözés nélkül fejezi be a tesztet.”

Wolff nem akart találgatásokba bocsátkozni a Red Bull problémáival kapcsolatban, de biztos benne, hogy a címvédő nem fog sokáig küszködni. „Semmi kétségem nincs afelől, hogy végül sikerül megoldaniuk a gondjaikat – akár a motorban, akár a kasztniban kell keresni a hibát.”

A Williams vezető tesztmérnöke, Rod Nelson „rémálomnak” nevezte a Renault-motoros csapatok jelenlegi helyzetét, de szerinte könnyen előfordulhat, hogy csak egyetlen, könnyen kijavítható hibáról van szó. Egyetért vele Fernando Alonso is, aki egyelőre nem törődik a Red Bull gondjaival. „A saját garázsunkban is sok a tennivaló, nem akarunk a többiekkel is foglalkozni” – mondta. „Eddig valóban kevés kört tettek meg, de biztos vagyok benne, hogy megoldják a problémáikat.”

A Williamsszel biztató tesztnapokat záró Felipe Massa mindenesetre reménykedik benne, hogy a Red Bull problémái megkönnyítik a többi csapat dolgát. „Mindenki számára pozitívumot jelentene, ha nem csak a Red Bull nyerne futamokat” – mondta.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!