Vágólapra másolva!
Adrian Newey úgy véli, beletelik majd néhány versenybe, amíg a motorszállítók között kiegyenlítődik a küzdelem, és szerephez jutnak az autók tulajdonságai is.

Nem titok, hogy a Red Bull lépéshátrányból kezdte az évet, ami részint a hajtáslánc túl szűk beépítésének, részint pedig a Renault-motorokkal kapcsolatos gondoknak tudható be. Egyes feltételezések szerint a francia gyártó csak 4-5 hónap múlva lesz képes ledolgozni a hátrányát a Ferrarihoz meg a Mercedeshez képest, és a csapat technikai igazgatója, Adrian Newey úgy véli, a szezon első felében az autók helyett a motorok határozhatják meg az erőviszonyokat.

„Legalábbis az idény elején biztosan a motorok közötti bajnokságot fogunk látni. A megbízhatóság, a teljesítmény, a fogyasztás – ezek lesznek a döntő tényezők" – mondta Newey az olasz Autosprintnek. „Az aerodinamika csak azután fog igazán számítani, hogy a V6-osok beértek."

A Renault V6-os turbómotorja egyelőre nem működik tökéletesen Forrás: Renault

A Renault partnerei közül a múlt heti teszten a sereghajtó Caterham tudta megtenni a legnagyobb távolságot (337 kilométert), de ők is csak úgy, hogy állítólag egyáltalán nem használták az új hibrid rendszert, az ERS-t. Eközben a Red Bull csak 93-at teljesített a négy nap alatt, ami baljós előjel annak tükrében, hogy autónként öt erőforrással kell majd befejezni az egész szezont. Newey azonban rámutatott, hogy nem csupán a motorszállítók küzdenek új kihívásokkal az idén.

„Meg kell jegyezni, hogy a motorok tekintetében nemcsak a Renault-ra, hanem sok más beszállítóra is támaszkodunk" – mondta. „Mindegyiküknek alkalmazkodniuk kell a modern Forma-1 fejlesztési üteméhez."

Newey elismerte azt is, hogy a 2014-es szabálymódosítások állították pályafutásának „legnagyobb kihívása" elé, valamint ismét hangsúlyozta, hogy a Red Bull túl későn látott hozzá az RB10 tervezéséhez. „Nagyon rövid idő alatt kellett megépítenünk ezt a rendkívül bonyolult autót" – ismerte el.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!