Vágólapra másolva!
Jerezben még átmeneti aerodinamikát használtak, ezért a gumik felmelegítésével is akadtak gondjaik, és egyelőre küszködtek a brake-by-wire rendszerű fékekkel. Eddig azonban elégedettek.

A Sauber nem keltett különösebb feltűnést a múlt heti teszten, Jerezben: 717 km-es futásteljesítményével a csapat a középmezőnyben végzett, a Williams és a Force India között (miközben a Mercedes GP 1368 km-t teljesített), legjobb, 1:30.161-es időeredményük pedig, amit Adrian Sutil ért el csütörtökön, 6,885 másodperccel elmaradt az összesítésben az élen végző McLarenétől.

A hinwili istálló főnöke, Monisha Kaltenborn ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a többiekhez hasonlóan egyelőre ők sem a köridőkre hajtottak. „Ellenőrizni akartuk, hogy az autónk mechanikailag és a részegységekkel együtt is működik-e" – mondta. „Az idei autók az új motorok miatt rendkívül bonyolultak, de valójában már most is elég jó szintet értünk el velük."

„Elégedettek vagyunk az első teszttel. Az autónk éppen időben készült el, és az a tény, hogy a pályán töltött első naptól kezdve működött, figyelemre méltó eredmény a csapat részéről."

A Saubernek is meggyűlt a baja a fékekkel Forrás: Sauber

Kaltenborn mindenkit óva intett attól, hogy az eddigi eredményekből következtetéseket vonjon le. „A köridőket borzasztóan nehéz megítélni, mert az összes csapat egymástól eltérő programot bonyolított le, és az üzemanyagszintek is különbözőek voltak" – mutatott rá. „A gumik szerepe is fontos volt. Mindkét versenyzőnk küszködött a felmelegítésükkel, és ebben az sem segített, hogy az autón az előzetes, kis leszorítóerőt generáló aerocsomag volt rajta."

A Sauber az új aerodinamika jelentős részét már a február 19-én kezdődő, első bahreini teszten felszereli a C33-ra. „Nagyon átfogó csomagról van szó" – mondta Kaltenborn. „Új első és hátsó szárny, oldalsó légterelők és sok egyéb, kisebb elem tartozik hozzá."

Kaltenborn elárulta, hogy a Sauber más csapatokhoz hasonlóan még nem boldogul teljesen az új, brake-by-wire rendszerű fékkel, amely a hátsó fékerőt elektronikusan osztja meg a hagyományos tárcsafékek és az ERS mechanikus része között.

„Nem csak a versenyzőink, hanem a mérnökeink sem voltak kibékülve vele" – ismerte el. „Először egy szoftverprobléma merült fel. A teszt során előre tudtuk lépni, de még van hová fejlődnünk."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!