Vágólapra másolva!
A német versenyző elismeri, hogy karácsonykor nem sokat evett. Abban bízik, hogy az új szabályoknak köszönhetően nem kerül hátrányba, akinek egy új csapathoz kell alkalmazkodnia.

Bár az autók versenyzővel együtt mért minimális megengedett tömegét idén a tavalyi 642 kg-ról 691 kg-ra növelték, a turbómotoros, fejlett hibrid rendszerrel egybeépített hajtáslánc annyival robosztusabb lesz az eddiginél, hogy minden kiló számítani fog, ezért a nehezebb pilóták hátrányba kerülhetnek.

A 184 cm-ével a mezőnyben magasnak számító Adrian Sutil elismeri, hogy ez számára is szempont volt. „Szokás szerint rengeteget kellett edzeni, ezúttal azonban inkább arra koncentráltam, hogy fogyni tudjak" – idézi őt új csapata, a Sauber által közölt interjú. „Magas vagyok, ezért a testsúly szempontjából mindig a határon voltam, de most meg kellett szabadulnom az utolsó felesleges kilóktól is. Ez sikerült, bár karácsonykor és szilveszterkor nem ettem túl sokat!"

Sutil csapatot váltott a télen Forrás: © Sauber Motorsport AG/Mariano Collidoro

Sutil, aki a 99-es rajtszámot választotta, mert „mindenben a maximumra törekszik", konkrét célt is kitűzött maga elé a közelgő szezonban. „Mindig fejlődni próbálok, és mivel a legjobb eredményemet eddig 2011-ben értem el, amikor a bajnokság 9. helyén végeztem, most reálisan arra fogok törekedni, hogy ennél jobban szerepeljek" – jelentette ki a német, aki Esteban Gutiérrez csapattársa lesz.

A Force Indiához visszatérő Nico Hülkenberggel helyet cserélő Sutil abban bízik, hogy az új szabályok miatt idén nem jelentenek majd akkora hátrányt a beilleszkedéssel járó nehézségek, mint máskor. „Először mindig nehéz beülni egy új autóba" – ismerte el. „Természetesen időbe telik alkalmazkodni hozzá, idén azonban mindenkinek teljesen új autója lesz, ezért senki nem kerül előnybe vagy hátrányba a többiekhez képest."

„Különösen technikai téren kell majd sokat tanulnunk" – tette hozzá. „Rengeteg lesz az újdonság a motorok és az üzemanyag-menedzsment terén, ami szerintem a közelgő szezon egyik legnehezebb kihívásának ígérkezik. Jó lesz minél több ismeretet szerezni. Korábban nem használtunk fly-by-wire rendszerű fékeket sem."

A Sauber vasárnap mutatta be 2014-es autóját, a C33-at.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!