Vágólapra másolva!
Martin Whitmarsh elárulta, egy 2012-es formahanyatlás miatt változtattak az idei modelljük tervein, de rosszul sült el a módosítás. Az idény második felében mutatott fejlődésükre azonban büszke.

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elmondta, az idei autójuk azért lett sokkal gyengébb a vártnál, mert a 2012-es idény közepén pánikba estek egy kisebb formahanyatlás miatt, és új irányt választottak a 2013-as modelljük tervezésénél. A McLaren tavaly rendkívül erős autót épített, Lewis Hamilton sokáig a bajnoki címre is esélyes volt, idén viszont egyszer sem tudtak felállni a dobogóra.

"Tavaly gyors autónk volt, a megbízhatósági problémák nélkül a bajnokságot is megnyerhettük volna" - mondta Whitmarsh az Autosportnak. "Az idény közepén azonban - pont akkor, amikor az idei autónk tervezéséről döntöttünk - egy kicsit visszaesett a teljesítményünk."

Whitmarsh szerint a csapat pánikba esett a formahanyatlás láttán, ezért úgy döntöttek, radikálisan új irányt választanak az új modell fejlesztésénél. Később kiderült, hogy feleslegesen aggódtak, hiszen a 2012-es idény végére ismét a McLaren lett a leggyorsabb autó, ekkor azonban már nem tudtak változtatni a 2013-as modelljük alapjain.

Egy brazíliai 4. hely volt a McLaren legjobb eredménye 2013-ban Forrás: McLaren


"Pánikba estünk, és Melbourne-ben borzalmas helyzetben találtuk magunkat. Megpróbáltuk beállítani az autónk hasmagasságát a göröngyös pályán, de rossz irányba haladtunk" - mondta Whitmarsh, akinek csapata 1980 óta először zárta dobogós helyezést nélkül az idényt. "Eredetileg sem volt elég jó az autónk, de őszintén szólva később még rosszabbá tettük."

A McLaren az eredménytelenséget látva hamar feladta az MP4-28-as fejlesztését, és a 2014-es autójukra kezdtek koncentrálni. Whitmarsh büszke rá, hogy a csapat formája ennek ellenére is javult az idény második felében.

"Ha a Red Bullt figyelmen kívül hagyjuk, sikerült előrelépnünk. Az utolsó négy-öt futamon már a Ferrarival, a Mercedesszel és a Lotusszal harcoltunk" - magyarázta. "Úgy is sikerült fejlődnünk, hogy az utolsó három-négy hónapban már nem változtattunk alapjaiban az autónkon - csak az első szabadedzésen kísérleteztünk, és az itt kapott eredményekből indultunk ki."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!