Vágólapra másolva!
A francia nem bánkódik amiatt, hogy csak a konstruktőri bajnokság 4. helyén sikerült végezniük. Úgy érzi, a motorhiba nélkül Brazíliában is dobogóra állhatott volna.

A Lotus néhány futammal az idény vége előtt még hitt benne, hogy a Ferrarit és a Mercedest is megelőzhetik a konstruktőri bajnokságban, de végül csak a tabella 4. helyén sikerült végezniük. A sérült Kimi Räikkönent helyettesítő Heikki Kovalainen ugyanis mindkét versenyén csak a 14. helyen tudott célba érni, Brazíliában pedig az utóbbi időben remeklő Romain Grosjean sem szerzett pontot, miután motorhiba miatt kiesett.

„Nem így szerettük volna befejezni az idényt, az biztos” – nyilatkozta az Autosportnak Grosjean, aki az utolsó hat futamból négyszer is felállhatott a dobogóra. „Három szerelőmnek is ez volt az utolsó versenye – miattuk is szerettem volna a pódiumon végezni, és egyébként is jó lett volna fenntartani a jó formánkat. Ennek ellenére úgy gondolom, nagyon büszkék lehetünk az utolsó versenyeken nyújtott teljesítményünkre.”

Grosjean egyre jobb formát nyújtott az idény során Forrás: AFP

Az utolsó futamot a 6. rajtkockából megkezdő Grosjean úgy érzi, az autója Brazíliában is elég gyors volt ahhoz, hogy a két Red Bull mögött a dobogón végezzen. A mezőny vasárnap vezethetett először száraz körülmények között az interlagosi pályán, ezért több csapatot is meglepetésként ért, amikor az abroncsaik korán szemcsésedni kezdtek.

„Nem tudom, mire lettem volna képes a futamon, de a gumikopás mértékét és a versenytempónkat figyelembe véve harmadikak vagy negyedikek lehettünk volna” – nyilatkozta a francia, aki mindössze 6 kört tudott megtenni a Renault motor elfüstölése előtt. „A verseny elején jónak éreztem az autómat, miközben a legtöbben szemcsésedéssel küszködtek. Mi ezzel a problémával jól meg tudunk birkózni, ahogy azt Koreában is bizonyítottuk.”

A Lotus végül 39 ponttal maradt el a bajnokság 3. helyén végző Ferraritól. A kihagyott versenyek miatt Räikkönen a tabella 5. helyére csúszott vissza, míg Grosjean hetedikként zárta az évet.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!