Vágólapra másolva!
A csapatfőnök magabiztosan várja a következő idényt, de Martin Whitmarsh szerint a címvédő a McLaren sorsára juthat. Az új motorszabályok tréfálhatják meg őket.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, a címvédő máris a Ferrari és a Mercedes előtt jár a 2014-es idényre való felkészülésben. A Red Bull három futammal az idény vége előtt, Indiában biztosította be az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet, ezért a főtervező Adrian Newey az utolsó nagydíjak alatt már teljes mértékben a 2014-es modell fejlesztésére tudott koncentrálni. Legnagyobb riválisaik azonban nem lazíthattak, a Mercedes, a Ferrari és a Lotus az utolsó futamig harcban állt a konstruktőri pozíciókért.

Bár sokan úgy gondolják, hogy a Red Bull az idény második felében mutatott fölénye miatt korábban is leállíthatta volna az RB9-es fejlesztését, Horner szerint nem kerültek hátrányba amiatt, hogy a bajnoki címek bebiztosításáig dolgoztak az autón. „Természetesen megint a határokat feszegettük, Adrian azonban soha nem arról volt híres, hogy korán elkezdett az új autón dolgozni” – mondta. „Pontosan ez a helyzet az RB10-essel is, de szerencsére viszonylag korán megnyertük a bajnokságot – ez lehetővé tette, hogy teljes mértékben az új modellre koncentráljunk, miközben a Ferrari és a Mercedes még a második helyért harcolt.”

Vettel idén óriási előnnyel nyerte meg a bajnokságot Forrás: AFP

A McLarent irányító Martin Whitmarsh elismeri, hogy Horner magabiztossága nem alaptalan, de szerinte a Red Bullt érhetik meglepetések jövőre. A brit istálló sem számított arra, hogy a tavalyi remek formájuk után idén még egy dobogós helyezést sem tudnak szerezni. Whitmarsh szerint „elképzelhető”, hogy folytatódik a Red Bull győzelmi sorozata, „de sajnos fel tudom hozni a McLaren idei példáját.”

„Mi nem semmisítettük meg az ellenfeleinket, a szezon utolsó versenyein viszont uraltuk a mezőnyt – idén nyilvánvalóan nem ez volt a helyzet. Talán ők okosabbak nálunk” – mondta a Red Bullról. Szerinte az osztrákokat a rajtuk kívül álló tényezők, például az új turbómotorok vagy a módosított hibrid rendszer (ERS) tréfálhatják meg.

„Az utóbbi években a motornak nem volt döntő szerepe az autók teljesítményében vagy megbízhatóságában” – magyarázta Whitmarsh. „Az új hajtáslánc, a megváltozott üzemanyag-fogyasztás és hőelvezetés, az ERS hatékonysága és az ezeket körülvevő alkatrészek elrendezése azonban sokat számíthat jövőre.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!