Vágólapra másolva!
A Red Bull és a Caterham is ünnepélyes keretek között intett búcsút a nyolchengeres szívómotorok F1-es korszakának: a Brazíliában használt erőforrásokat maximumra pörgették a garázsban, amíg bírták szusszal.

A Brazil Nagydíj volt az utolsó versenye a nyolchengeres szívómotoroknak a Forma-1-ben, a következő szezontól V6-os turbók váltják őket. A korszak lezárásáról több csapat igyekezett méltó módon megemlékezni, akár a nagydíj előtt, akár utána.

A Mercedes hajtásláncát gyártó brixworthi üzem dolgozói például a hónap elején mindannyian felsorakoztak az udvaron, így "tisztelegve" a gyárat utoljára elhagyó V8-as előtt, amely az FF-073_01 kódjelet viselte. Ezt vagy Lewis Hamilton, vagy Nico Rosberg autójába szerelték be az utolsó két versenyhétvégén.

A Brazil Nagydíj után a Red Bull és a Caterham más módon vett búcsút a motoroktól: azután, hogy az FIA ellenőrizte az autóikat, az idényzárón használt Renault-kat maximális fordulatszámra pörgették a garázsban, vörösen izzó kipufogóval utoljára bömböltetve őket a nagyközönség előtt, amíg volt bennük szufla.

A Renault ügyfelei közül nem mindegyik csatlakozott a kezdeményezéshez, a Lotus talán egy egyszerű technikai okból kifolyólag - Romain Grosjean autójában ugyanis nagy füsttel már a futam elején tönkrement az erőforrás.

Így búcsúzott a Caterham a V8-as motorok korszakától. Figyeljük meg a vörösen izzó kipufogót! Forrás: Caterham

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!