Vágólapra másolva!
Az utolsó nagydíjára készülő ausztrál azt mondja, a 2000-es évek közepén volt a legnehezebb vezetni az autókat. Vettel elismeri, hogy sokat tanult tőle.

Mark Webber, aki az idényzáró Brazil Nagydíj után elbúcsúzik a Forma-1-től, elismerte, hogy számára már „több a negatívum, mint a pozitívum" a sportban, különben nem is akart volna visszavonulni. A verseny előtti csütörtökön tartott szokásos FIA-sajtótájékoztatón azt mondta, „személyesen és szakmailag" is szükségesnek érzi a váltást.

Az ausztrál szerint a különféle változások, különösen a pátyolgatásra szoruló gumik megjelenése negatívan érintette az F1-et. „Az autókat a 2000-es évek közepén volt a legnehezebb vezetni, a verseny közbeni tankolás és a gumiháború idején" – magyarázta. „Akkoriban komoly kihívást jelentettek, minden alkalommal keményen kellett nyomni a gázt – szóba sem jöhetett, hogy spóroljunk a tempóval. Keskeny határon kellett egyensúlyozni, és óriási volt a motorok teljesítménye. Lenyűgöző köridők születtek."

„Az elmúlt három évben rengeteg változás történt. A versenyzés előtte sokszor unalmas volt, ezért jelent meg a DRS is. Ez hasznára váltnak a sportnak, a hagyományokat viszont csorbította kissé, és az előzések némelyike már nem olyan nehéz, mint a korábbi években volt. Kicsit mesterkéltté vált a küzdelem, de a semleges rajongóknak izgalmasabb lett."

Webber szerint a V10-esek és a gumiháború idején nehezebb volt vezetni az F1-es autókat Forrás: Red Bull

„A gumikkal versenyzőként meggyűlt a bajunk néha. Nehéz volt kiigazodni a viselkedésükön, és előre megszabott tempóval körözni már nem olyan élvezetes, mint régen."

A Daily Telegraph-nak Webber előzőleg azt állította, az ő vezetési stílusával különösen nehéz volt megszokni a Pirelliket. „A fiatalok nem ismernek más típusú versenyzést, én viszont egyre nehezebben boldogultam vasárnaponként" – ismerte el. „Nekem a gyors kanyarok jelentik az egyik erősségemet, de pont azokban lehet kinyírni a gumikat. Ez szörnyen frusztráló. A srácok állandóan rám szóltak a rádión, hogy ne nyomjam annyira, lassítsak le. Az ember ilyenkor úgy érzi, hogy egy csomó dolgot nem tud megtenni, amitől pedig jobb lehetne."

Vettel is sokat tanult tőle

Webber ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez nem von le Vettel győzelmeinek az értékéből. „Ne értsenek félre, Vettel borzasztóan ügyes, de az olyanokra, mint Lewis (Hamilton), súlyos csapást mértek (a gumik)" – mondta. „Ő minden egyes körben szeretne versenyezni, amit pillanatnyilag nem tehet meg. Persze nem akarok a sportot szapulva távozni, azt hajtogatva, hogy a régi szép időkben mennyivel jobb volt. Akik sikeresek, meg is érdemlik a sikereiket, mert rengeteget dolgoztak érte."

A kilencszeres nagydíjgyőztes ausztrál hozzátette azt is, hogy azért manapság is talál „fantasztikusan élvezetes" mozzanatokat a versenyzésben. „Bizonyos pályákon természetesen még mindig nagy élmény a határon autózni, ehhez kétség sem férhet" – mondta. „Szuzuka, Spa, Monte Carlo az időmérőn, sőt néha a versenyen is óriási kihívást jelent, ami hiányozni fog."

„Elkerülhetetlenül lesznek dolgok, amelyek hiányozni fognak. Az adrenalinlöket, vagy olyan emberekkel együtt dolgozni, mint Adrian Newey, nem sokszor adatik meg. De előbb-utóbb mindent el kell engedni. Jövőre, a Porschével is lesz részem izgalmakban, csak kiegyensúlyozottabbá fog válni az életem."

Webber visszavonulásának előestéjén a csapattársa, Vettel is tisztelgett előtte, azt állítva, hogy a viszonyuk korántsem volt olyan rossz, mint ahogy a közvéleményben lecsapódott, és egyébként is ők alkották az F1 történetének egyik legsikeresebb párosát.

„A személyes kapcsolatunk nyilván nem volt a legjobb, de ami a közös szakmai munkát illeti, nagyon erősek voltunk együtt" – mutatott rá. „Rengeteget tanultam tőle. Itt és most felállhatok, és mindenkinek elmondhatom, hogy nagyon sokszor és sok helyen segített. Persze ez biztosan fordítva is így volt."

Vettel ismét kijelentette, hogy nem fogja felkínálni a győzelmet Webbernek Interlagosban, mert „Mark igazi sportember, nem szeretné, ha hagynák nyerni."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!