Vágólapra másolva!
A Räikkönent helyettesítő finn végül nem tudta pontokkal gazdagítani a Lotust Austinban, Grosjean viszont a csapat szerint élete legjobb versenyét futotta.

Bár a Kimi Räikkönen helyére leigazolt Heikki Kovalainennek a biztató időmérős szereplés ellenére nem jött össze a pontszerzés az USA Nagydíjon, Romain Grosjean 2. helye is elég volt hozzá, hogy a Lotus közelebb kerüljön a Ferrarihoz és a Mercedeshez a konstruktőri tabellán. A francia a rajtnál megelőzte, aztán végig maga mögött tartotta a gyorsabb autóval versenyző Mark Webbert, így újra beállította pályafutása eddigi legjobb eredményét. Idén már hatodszor ünnepelhetett a dobogón, amivel megelőzte Lewis Hamiltont.

„Ez kemény futam volt. Valószínűleg életem egyik legjobb teljesítményét kellett nyújtanom ahhoz, hogy magam mögött tartsam Markot, és nagyszerű érzés, hogy Texasban legalább az egyik bikát sikerült megszelídítenem, hiszen ma egyértelműen az övék volt a gyorsabb autó" – vélte az összetett 7. helyén álló Grosjean.

„Tudtuk, hogy a jó rajt lesz a kulcs, ezért nagyon fontos volt, hogy javítsunk egy pozíciót az első kanyarban. Az autónk utána fantasztikusan ment." Grosjean dicsérte a Lotus munkáját. „Ha megnézzük az előnyünket a legközelebbi kihívónkhoz képest, egyértelmű, hogy jelenleg mi vagyunk a második legjobb csapat a Red Bull után" – jelentette ki.

Grosjean idén már hatodszor állhatott dobogóra Forrás: AFP

Az istálló vezető versenymérnöke, Alan Permane szerint Grosjean „teljesen hibátlan versenyt teljesített, minden egyes körben száz százalékig tökéletesen vezetve." Kovalainen viszont hiába indult a 8. helyről, elrontotta a rajtját, aztán egy műszaki probléma miatt kétszer kellett kiállnia a bokszba, ezért csak tizenötödikként intették le.

„A rajtom nem sikerült nagyszerűen, de utána minden rendben ment az első kiállásig, hiszen a mezőny sűrűjében küzdöttem, és az autóm kifejezetten jónak tűnt" – magyarázta. „A kerékcsere után viszont gondjaim lettek, és nehéz volt kibogozni, hogy mi történik. Nem stimmelt a leszorítóerő, ezért kicseréltük az első szárnyat. Ettől sokkal jobb lett a helyzet, annyira azonban nem, mint előtte volt. Elromlott a KERS is az autómban, bár ez nem indokolta a lemaradásomat."

A brazíliai idényzáró előtt a Lotus hátránya 18 pont a Ferrarival, és 33 pont a Mercedesszel szemben. Austinban rendre 8 illetve 4 ponttal kerültek közelebb a két csapathoz.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!