Vágólapra másolva!
Paul Hembery-nek elege van abból, hogy a Pirelli nem tudja tesztelni a 2014-es abroncsokat, ezért változtatásokat követel. Christian Horner egyetért Webber és Alonso koreai kritikájával.

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery szerint elérkezett az idő, hogy a csapatok ígérgetés helyett valóban segítség a gumigyártó munkáját. A szezon közbeni teszttilalom ellenére a Pirellinek lenne rá lehetősége, hogy a 2011-es autókkal próbálja ki a jövő évi abroncsokat, de az istállók közötti „paranoia” miatt erre csak ritkán kerül sor. Legutóbb például a McLaren tervezett gumitesztjét kellett lefújni, miután több csapat jelezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), hogy az austini gyakorláson a britek igazságtalan előnyhöz jutnának a néhány héttel későbbi USA Nagydíj előtt.

Noha a Koreai Nagydíj után a Ferrari elismerte, hogy a Pirellinek nagyobb együttműködésre van szüksége a csapatok részéről, Hembery attól tart, hogy a fogadkozásnak megint nem lesz kézzelfogható eredménye. „Ezt nem folytathatjuk tovább: csak kerülgetjük a témát, mindig ugyanarra a pontra térünk vissza, és végül nem csinálunk semmit” – nyilatkozta a sportigazgató. „Valaminek változnia kell.”

Hembery szerint mindig fennáll annak a veszélye, hogy a csapatok megvétózzák egymás tesztjét, ezért talán a sport irányító szervezetében is változásokra van szükség. A jelenlegi szabályok mellett ugyanis a Pirelli csak akkor tesztelhet az istállók segítségével, ha abba a riválisok is beleegyeznek. „Tudjuk, hogy nem fogunk olyan megoldást találni, amely mindenkinek tetszeni fog. Ez egyértelmű” – mondta a brit. „De ki kell gondolnunk valamit, ami a sport szempontjából működőképes.”

Hembery-nek elege van abból, hogy a csapatok a levegőbe beszélnek Forrás: Pirelli

Hembery rámutatott, hogy a jelenlegi helyzet mellett még abban sem lehetnek biztosak, hogy a turbómotoros autók első, februári tesztjeire használható gumikat tudnak szállítani. Az új autók teljesítményét egyelőre még csak megjósolni lehet, és nem tudni, hogy a csapatok által közölt adatok mennyire pontosak. „Ha az istállók adatai helyesek és valódiak, akkor az abroncsok szerkezetén sokat tudunk dolgozni – ez a biztonság szempontjából nagyon fontos” – magyarázta. „A különböző gumikeverékek azonban nehézséget jelentenek. Négy olyan keveréket kell gyártanunk, amelyek képesek húsznál több versenyt teljesíteni olyan autókon, amely radikálisan különbözni fognak az ideitől.”

A Koreai Nagydíj után Fernando Alonso és Mark Webber is élesen kritizálta a Pirellit, a szuperlágy és közepes gumik ugyanis a vártnál sokkal gyorsabban elhasználódtak, és Sergio Pérez autójáról a futófelület is levált a futam közben. Bár Sebastian Vettel különösebb nehézségek nélkül nyerte meg a futamot a Red Bull-lal, csapatfőnöke, Christian Horner is egyetért abban, hogy a Koreában használt gumik minősége nem volt megfelelő.

„Ugyanazokkal a problémákkal küszködünk, mint tizenkét hónappal ezelőtt” – mondta. „Itt valóban a határon voltak a gumik, a legutóbbi futamon, Szingapúrban viszont jól működtek.”

„Nagy kihívást jelent olyan gumikat gyártani, amelyek az idény összes pályáján megfelelően működnek. Azt kell mondanom, hogy ezen a hétvégén az abroncsok túlságosan is a határon voltak – ami persze nagyszerű versenyt is eredményezett.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!