A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa pénteken Horvátországban ülésezett, ahol többek között arról döntöttek, hogy a következő évekre is a Pirelli marad a Forma-1 gumiszállítója. Bár ez régóta valószínűnek tűnt, mert az olasz cég a csapatokkal már külön-külön megállapodott, és szerződést kötött a pálya melletti hirdetési felületekről is, az FIA eddig nem bólintott rá, hogy folytathatják a sportprogramjukat. Ez egyrészt a gumikkal idén kapcsolatos problémákkal volt magyarázható, másrészt azzal, hogy az FIA elnöke, a francia Jean Todt állítólag szerette volna, ha a Michelin visszatér az F1-be.
A szövetség közleménye szerint „a Pirelli továbbra is szállíthat gumikat az FIA F1-es világbajnokság résztvevőinek mindaddig amíg, teljesíti az FIA technikai és biztonsági követelményeit." Hivatalosan háromévente írnak ki új tendert, de konkrét időtartamot ezúttal nem említettek.
A közlemény kitért arra is, hogy a Concorde Agreement 2013-tól érvényes, szintén ma elfogadott új változatának értelmében mostantól nemcsak a kizárólagos gumi-, hanem az üzemanyagszállító szerepére is tendert írnak ki, ami azt sugallja, hogy a továbbiakban már csak egyetlen olajipari cég láthatja el majd benzinnel az összes csapatot. A tendereztetésért kizárólag az FIA lesz a felelős. Az év végi elnökválasztást követően létre fognak hozni egy külön akciócsoportot is azzal a céllal, hogy az rendelkezzen a szervezet új bevételi forrásairól.
Elfogadták a 2014-re vonatkozó előzetes versenynaptárt is, amely huszonkét fordulóból áll. Ez rekordnak számítana a sport története során, és komoly ellenállást válthat ki a már eddig is túlterheltséggel és logisztikai nehézségekkel küszködő csapatok részéről. Három futam azonban egyelőre csak feltételesen került be a programba.
Ezek közé tartozik New Jersey. Az Amerikai Nagydíj új helyszíne a versenynaptár előző vázlatából kimaradt, de most visszakerült, mert a szervezők rendezték a pénzügyi kötelezettségeiket Forma-1 anyacége felé. Ausztriának június 22-i dátummal már biztos helye van, akárcsak a jövőre debütáló Orosz Nagydíjnak, Korea és Mexikó viszont megcsillagozva szerepel. Kicsi a valószínűsége, hogy végül mindhárom kérdőjeles versenyt megrendezik.
Ráadásul Monaco, New Jersey és Montreal a nyár elején három egymást követő hétvégére esne, ami a sok utazás és a nagy távolságok miatt logisztikai rémálom lenne a csapatok számára. Az előző változathoz képest Bahrein helyet cserélt Koreával, Szocsi pedig Szuzukával, és néhány dátumot átírtak, a Magyar Nagydíj viszont megtartotta a szokásos július végi időpontját.
A 2014-es naptár tervezete
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!