Vágólapra másolva!
Csak századmásodperceken múlt, hogy Rosberg nem kapta el a Red Bullt a szingapúri időmérőn. Hamilton elismeri, hogy önhibájából maradt le a csapattársától.

Sebastian Vettel kis híján nagy árat fizetett a vakmerőségéért. A Szingapúri Nagydíj időmérő edzésének döntőjének elején ugyanis 6 tizedmásodperces előnyre tett szert, ezért abban a hiszemben, hogy biztosan övé lesz a pole, másodszor ki sem ment a pályára – így aztán a Red Bull garázsából kellett végignéznie, amint Nico Rosberg majdnem letaszítja az élről. Végül azonban a Mercedes pilótája 9 századdal kikapott, így Vettel fellélegezhetett.

„Bátor döntés volt Sebastian és a Red Bull részéről, hogy az utolsó körökre a bokszban maradtak, és éppen bejött nekik, de kellemes lett volna okot adni nekik arra, hogy megbánják" – ismerte el a Mercedes GP főnöke, Ross Brawn.

Hamilton nem tudta tartani a lépést a csapattársával Forrás: AFP

Rosberg a Marina Bayre jellemző előzési nehézségek miatt a 2. helyet is örömmel fogadta. „A versenytempónk pénteken erős volt, ezért a holnap estével kapcsolatban meglehetősen bizakodó vagyok" – mondta. „Azt kétlem, hogy elég gyorsak leszünk Sebastian legyőzéséhez, de mindent meg fogok tenni, hogy jól rajtoljak, aztán majd meglátjuk, ez mire lesz elég."

Hamilton, aki idén ötödször szenvedett vereséget a csapattársától, elismerte, hogy a saját hibájából került csak az 5. rajtkockába, Mark Webber mögé. „Az időmérő ma este nem alakult igazán jól számomra" – mondta. „Megtettem, amit tudtam, de nem éreztem igazán jónak az autómat, és végeredményben nem voltam elég gyors."

„Az autóm nyilván többre is képes lett volna, ezt azonban ma nem tudtam kihasználni. Természetesen bosszantó, hogy Nicóval ellentétben nekem nem sikerült közelebb kerülnöm az élbolyhoz."

Hamilton ugyanakkor a versenyen nem éri be az 5. hellyel. „Így is vannak előttem olyanok, akiket legyőzhetünk, ezért az lesz a célunk, hogy a dobogón végezzünk. Az csodálatos lenne" – jelentette ki.

Brawn szerint a kétféle gumikeverék közötti szokatlanul nagy különbség a futamon sok stratégiai lehetőséget nyit meg. „A Red Bull pénteken borzasztóan gyorsnak tűnt, a taktikának azonban jelentős szerep jut majd, és nagyon valószínű, hogy a lágyabb gumikon teljesített nyitóetapja után mindenki más gumit fog választani" – vélte.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!