Vágólapra másolva!
Paul Hembery szerint az idény közepén megváltoztatott gumiknak semmi közül ahhoz, hogy Vettel elhúzott a bajnokságban. A hátralévő futamokon is vár izgalmakat.

Noha az év elején viszonylag kiegyenlített csata folyt az élmezőnyben, a szezon közepéhez közeledve a Red Bull ismét átvette az irányítást: Sebastian Vettel az elmúlt hat futamból négyet megnyert, és már 53 ponos előnnyel vezeti a bajnokságot legközelebbi riválisa, Fernando Alonso előtt. A konstruktőrök versenyében a Red Bull is elhúzott, több mint 100 ponttal előzik meg a Ferrarit.

Sokan gyanúsnak tartják, hogy a Red Bull körülbelül azóta uralja újra a futamokat, hogy a Pirelli a defektekkel teli Brit Nagydíj után biztonsági okokból változtatott a gumik szerkezetén. Az osztrákok az idény első felében gyakran küszködtek a gyorsan kopó Pirellikkel, és többször is felszólították a gumigyártót, hogy változtassanak a veszélyes abroncsokon. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery azonban határozottan tagadta, hogy a gumiszerkezet módosítása miatt változott volna az erősorrend.

Vettel a silverstone-i defekthullám óta négyből három futamot nyert meg Forrás: AFP

„A Red Bull már a módosítások előtt is vezette a világbajnokságot, és most is ők állnak az élen. Ezen a téren semmi sem változott” – nyilatkozta a brit, majd hozzátette, a futamok sem lettek unalmasabbak a biztonságosabb gumik bevezetésével. „Szerintem az idei Német és Magyar Nagydíj a legjobb versenyek közé tartozott azok közül, amelyeket valaha ezekben az országokban rendeztek, ezért nem látom értelmét a panaszkodásnak.”

Hembery szerint a Pirelli megpróbálja izgalmassá tenni a versenyeket, de a címvédő uralma ellen nem tudnak mit tenni. „A Red Bull fenomenális munkát végez, és Sebastian is nagyszerűen vezet” – mondta. „Olaszországban problémás futama volt, az első etapban például egy kockásra fékezett gumival kellett versenyeznie. Egy fiatalabb, tapasztalatlanabb versenyző ezt a problémát valószínűleg nem tudta volna kezelni.”

Az idény utolsó harmadához érkezve sokan attól tartanak, hogy az előző évekhez hasonlóan ismét eseménytelenebb futamok következnek a főként új építésű pályákon. Hembery azt ígéri, hogy a Pirelli a gumikeverékek kiválasztásánál fontos szempont lesz az izgalom. „Néhány versenyen megpróbáljuk megismételni, amit Kínában és Melbourne-ben tettünk: a élcsapatoknak az agresszívebb abroncsokat kell majd használniuk a kvalifikáción és az első körökben” – magyarázta. „A Q2-ben kieső istállók pedig remélhetőleg a keményebb gumikat választják majd, és az első bokszkiállások után próbálnak előrébb kerülni a pályán.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!