Vágólapra másolva!
A hideg, esős idő ellenére idén is népes közönség jelent meg a World Series by Renault hungaroringi fordulójának első napján, és nem is kellett csalódniuk: a nehéz körülmények között megrendezett versenyeken nem volt hiány látványos csatákból, ütközésekből és nagyszerű egyéni teljesítményekből sem.

Szokatlanul zord időjárás fogadta szombaton a csapatokat és a nézőket a Hungaroringen, a World Series by Renault (WSR) idei hetedik fordulójának első versenynapján. A hőmérséklet a nap nagy részében alig emelkedett tíz fok fölé, a szinte folyamatosan zuhogó eső mellett pedig erős szél is nehezítette a versenyzők dolgát.

Ilyen körülmények között nem volt meglepő, hogy a szokásosnál némileg kevesebb néző merészkedett ki a Hungaroringre, de a szervezők most sem panaszkodhattak: az ingyenes belépőjegyek és a versenyeken kívül szervezett programok ezúttal is sok kifejezetten sok családot vonzottak a paddockba és a lelátókra. A megmérettetések szünetében szokás szerint látványos bemutatókkal szórakoztatták a rajongókat, a Renault sportautói mellett néhány kör erejéig Sébastien Buemi is pályára vitte a Red Bull 2011-es, világbajnok Forma-1-es modelljét. Vasárnap még nagyobb közönségre lehet számítani, az előrejelzések alapján ugyanis sokkal szebb idő lesz, számottevő esőre nem számítanak.

Nico Müller nyerte a Formula Renault 3.5 szombati versenyét Forrás: WSR

A pálya csak a nap végére, az idén a WSR-rel egy hétvégén tartott European Le Mans Series (ELMS) háromórás futamának második felére száradt fel többé-kevésbé, ami az összes edzés és verseny menetét meghatározta. A WSR csúcskategóriájának számító Forma Renault 3.5 reggeli időmérőjén szinte percenként történt valamilyen incidens, a fiatal versenyzők rendkívül nehezen tudták a pályán tartani az autóikat. A félórás kvalifikációt összesen négyszer kellett piros zászlóval megszakítani, az utolsó négy percre már nem is engedték ki a pályára a mezőnyt.

Emiatt sokan pórul jártak, a huszonhét pilóta közül összesen tizenöten tudtak olyan köridőt futni, amelyre a versenyre való kvalifikációhoz szükségük volt. A körülményekre való tekintettel végül mindenki rajthoz állhatott, de a bajnokság éllovasa, a McLaren tesztpilótájaként is dolgozó Kevin Magnussen a 16., a Red Bull utánpótlás-programjában nevelkedő, a pénteki teszten legjobb időt futó ifjabb Carlos Sainz pedig csak a 20. helyet foglalhatta el a rajtrácson. A 18 éves spanyol az edzés után meg is jegyezte a Twitteren, hogy még soha nem vezetett ilyen veszélyes körülmények között.

A szokatlan időmérő izgalmas versenyt eredményezett, bár Nico Müller győzelméhez kétség sem férhetett. A svájci a verseny felénél előzte meg a pole-ból rajtoló Andy Negraót, ezután pedig senki nem tudtam megközelíteni. Volt olyan pontja a futamnak, amikor több mint fél perces előnnyel vezetett, végül 26 másodpercet vert a szenzációsan versenyző, másodikként célba érő Magnussenre.

"Nagyon kemény verseny volt, még soha nem vezettem ilyen csúszós pályán" - mondta Müller. "A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy egyáltalán a pályán tudjunk maradni, és ne hibázzunk." A balszerencsés időmérő után természetesen Magnussen is elégedett volt a versenyen nyújtott teljesítményével. "Ismét dobogóra állhattam, és sok pontot szereztem. Egy ilyen nap után örülnünk kell ennek" - ismerte el. A harmadik helyen a Sauber orosz üdvöskéje, Szergej Szirotkin végzett, a Toro Rosso ülésére pályázó Antonio Félix da Costa viszont pórul járt: egy ütközés után feladta a versenyt.

Rendkívül nehéz dolguk volt a Forma Renault 2.0-ás mezőnyében vitézkedő versenyzőknek, az ő időmérőjüket ugyanis pénteken, még száraz pályán rendezték, ezért a szombati futamon találkoztak először a Hungaroring vizes aszfaltjával. Ez rengeteg hibát és kicsúszást eredményezett, az első helyen végül a pole pozícióból induló francia Pierre Gasly-nak sikerült célba érnie.

Az ELMS háromórás futama már szürkületben ért véget Forrás: ELMS

A szürkületben befejeződő, 99 körös hosszútávú futamon az ELMS mezőnyéhez volt a legkegyesebb az időjárás, bár nyilván a folyamatosan száradó pálya is komoly kihívás elé állította a versenyzőket. Az összesen négy kategóriába sorolt prototípusok és GT-autók is számos piruettet mutattak be, ennek ellenére viszonylag nyugodtan zajlott le a verseny. A győzelmet Pierre Ragues és Nelson Panciatici párosa szerezte meg, 38 másodperces előnnyel a Brendon Hartley - Jonathan Hirschi duó előtt. A Forma-1-ből is ismert Christian Klien az 5. helyet érte el a svájci versenyzőnővel, Natacha Gachnanggal, aki mellesleg Buemi unokahúga.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!