Vágólapra másolva!
A 2014-es versenynaptár előzetes terve 21 nagydíjat tartalmaz, így a következő lehet a sportág történelmének leghosszabb idénye. New Jersey és Valencia valóban kimaradhat, Mexikóba viszont visszatérhet a Forma-1.

Az Olasz Nagydíj előtt megkapták a csapatok a Forma-1 2014-es versenynaptárának előzetes tervét, amelyben 21 nagydíj szerepel, vagyis a következő lehet minden idők leghosszabb bajnoksága. Az eddigi rekord a 2012-ben rendezett 20 futam.

Az Autosport által közölt listából kiderül, hogy a tervezett menetrendben nem kapott helyet sem New Jersey, sem Valencia. New Jerseyben elvileg már idén meg kellett volna tartani az Amerikai Nagydíjat egy utcai pályán, de a szervezők pénzhiány miatt rosszul haladtak a projekttel, amelyből a jelek szerint semmi sem lesz a közeljövőben. A kevésbé népszerű valenciai pálya kiesését borítékolni lehetett, mivel a szervezők hiába kötöttek megállapodást a barcelonai pályával arról, hogy az idei évtől éves váltásban adnak otthont a Spanyol Nagydíjnak, a súlyos pénzügyi gondok miatt már régóta sejthető volt, hogy a kikötői helyszín nem tér vissza a bajnokságba.

Átmenetileg eltűnik az Indiai Nagydíj, miután a szervezők úgy döntöttek, 2013 ősze után nem akarnak mindössze néhány hónappal később, 2014 tavaszán is futamot rendezni, jövőre ugyanis oda kaptak volna időpontot. Mindazonáltal ennek a versenynek a sorsa is kétséges, mert 2015-ben lejár a szerződése, és a helyiek nem hullajtanának sok könnyet, ha nem lenne hosszabbítás.

Indiában sem lesz futam 2014-ben Forrás: AFP

Három új helyszínnel bővül(het) a bajnokság: az Osztrák Nagydíjra a Red Bull Ringen, az Orosz Nagydíjra Szocsiban, a Mexikói Nagydíjra Mexikóvárosban kerülhet sor. Utóbbi két verseny egyelőre csak feltételesen szerepel a naptárban - az áprilisra előrehozott Koreai Nagydíjhoz hasonlóan -, és a megrendezésük attól függ, hogy a pályák elkészülnek-e. Az Orosz Nagydíjjal kapcsolatban az is probléma, hogy a szervezők a helyi autóklubbal folytatott vitájuk miatt lekésték a nevezési határidőt.

Az Osztrák Nagydíj visszatérése kissé meglepő, hiszen a júliusban kötött megállapodás előtt kevés jel mutatott erre, és az F1-es naptárban legutóbb 1992-ben szereplő Mexikó újabb versenyrendezési esélyeiről is csak újabban érkeztek hírek.

Csakúgy, mint 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban, a szezon Ausztráliában kezdődik majd, és Brazíliában ér véget. Idény közben várhatóan egyszer sem fog két hétnél több idő eltelni két futam között, leszámítva a szokásos nyári szünetet, amelyre ismét a Magyar és a Belga Nagydíj között kerül sor. A 2014-es versenynaptár végleges verzióját a Motorsport Világtanács szeptember 26. és 28. közti horvátországi gyűlésén fogadhatják el.

A 2014-es versenynaptár előzetes terve:

Március 16. Ausztrál Nagydíj
Március 23. Malajziai Nagydíj
Április 6. Kínai Nagydíj
Április 13. Koreai Nagydíj *
Április 27. Bahreini Nagydíj
Május 11. Spanyol Nagydíj
Május 25. Monacói Nagydíj
Június 8. Kanadai Nagydíj
Június 22. Osztrák Nagydíj
Július 6. Brit Nagydíj
Július 20. Német Nagydíj
Július 27. Magyar Nagydíj
Augusztus 24. Belga Nagydíj
Szeptember 7. Olasz Nagydíj
Szeptember 21. Szingapúri Nagydíj
Október 5. Japán Nagydíj
Október 19. Orosz Nagydíj *
Október 26. Abu-Dzabi Nagydíj
November 9. Mexikói Nagydíj *
November 16. USA Nagydíj
November 30. Brazil Nagydíj

* : Feltételesen szerepel a naptárban

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!