Vágólapra másolva!
Pozitívumnak tartja, hogy Belgiumban többre vágyhattak egy dobogós helynél. A csapatfőnök szerint nem volt tökéletes az autó beállítása, de egyelőre nem tudja megmondani, hogy mi okozta ezt. Talán a szigorúbb kerékdőlési határérték árthatott a Mercedesnek.

Sokan a Mercedest könyvelték el a Belga Nagydíj esélyesének, mivel a sok egyenes és a hűvösebb időjárás rendszeresen kedvezett az autójuknak, ráadásul a csapat kezdett megszabadulni a gumikezelési problémáktól. Az időmérőn még sikerült az élre verekednie magát Lewis Hamiltonnak, a futamon azonban viszonylag könnyen elment mellette Sebastian Vettel és Fernando Alonso is, így csak harmadik lett.

A brit versenyző, aki csapattársa, Nico Rosberg előtt ért célba, nem kesergett, mert gyorsabbnak érezte a Mercedesnél a Red Bullt és a Ferrarit. A Mercedes tagjai viszont búslakodnak - mondta Ross Brawn csapatfőnök, aki ezt éppenséggel pozitívumként értékeli. "Beszéltem a srácokkal, és mindannyian kicsit lehangoltak a 3. és a 4. hely miatt. Nem erre számítottak, ami nagyszerű. Nagyszerű, hogy a csapatnak más elvárásai lehetnek" - nyilatkozta az Autosportnak.

Azt konkrétan még nem tudja, hogy miért teljesített a vártnál gyengébben az autó, csak Hamilton szavait ismételte az alacsony végsebességről.

"Nem hiszem, hogy tökéletesen hangoltuk be az autót Spára. Péntektől kezdve nem stimmelt valami. Nagyjából jól ment az autó, de nem annyira harapósan, mint az előző versenyeken. Azt még ki kell nyomoznunk, hogy a beállításoknál alkalmazott módszerünk okozta-e ezt, vagy a változtatások némelyike."

"Az aerocsomagunk egyértelműen úgy működött, ahogy kellett. Az első szektorban azonban nem voltunk jók, az Eau Rouge-ban pocsékul ment az autónk. A tempós kanyarokban ellenben kiválóan tapadt, ami kicsit furcsa volt."

A Mercedesnél a Red Bull és a Ferrari is gyorsabb volt Spában Forrás: AFP

Brawn szerint az egyik lehetséges magyarázat a vártnál gyengébb teljesítményre az lehet, hogy az FIA a Belga Nagydíjra szigorúbb határértékeket vezetett be az első kerekek dőlésére és az első gumik nyomására: a negatív kerékdőlés maximális értékét 4-ről 3,5 fokra csökkentették, a minimális guminyomást - amely az autó pályára hajtása előtt értendő - pedig 16-ról 18 PSI-re (1,103-ról 1,241 bar-ra) növelték. "Ez is egy tényező lehetett az összehasonlító vizsgálatoknál" - közölte a Mercedes csapatfőnöke.

A Red Bull győzelme kissé váratlan volt, hiszen az autójuknak általában nem a jó végsebesség a fő erénye. A címvédő csapatnál sem számítottak a fölényes sikerre.

"Domináns győzelem volt, ez tényleg váratlanul ért" - nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök. "Ez, valamint a következő (monzai) verseny az, amelyre úgy tekintettünk, hogy az Achilles-sarkunk lehet, mert ezeken a pályákon hagyományosan nem szerepeltünk erősen."

Brawn attól tart, hogy a Red Bullnak már nincs is gyenge pontja. "Úgy gondolom, hogy régebben a Red Bull időnként valóban szedett-vedettnek tűnt, és némelyik történelmi helyszínen tudni lehetett, hogy szenvedni fognak" - mondta. "Azonban keményen dolgoztak, hogy kijavítsák korábbi gyengeségeiket, és valószínűleg most már nincs is gyenge pontjuk."

A Mercedes ettől függetlenül nem adja fel a bajnoki küzdelmet, bár Hamilton hátránya már 58 pont Vettel mögött.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!